Avatar billede rentondk Nybegynder
31. januar 2005 - 16:37 Der er 2 kommentarer

Nedsætte trafikmængden

Jeg har en hjemmeside, som trækker omkring 50 GB i trafik per dag. Hjemmesiden indeholder almindelig HTML sider, hvor enkelte af siderne indeholder oversigter med 5-10 billeder, som gør der overføres meget. Der er omkring 50.000 unikke besøgende om dagen.

Hvad kan man gøre for at nedsætte trafikforbruget? Altså foruden at fjerne kommentarer fra HTML'en og gøre billederne mindre.

Er det en god ide at forsøge med noget komprimering via HTML'en? Det er ikke noget, som jeg har erfaring med. Vil det gå ud over performancen af webserveren?

Ellers noget man kan gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2005 - 16:47 #1
Hvis hver enkelt unikke besøgende ser 10 sider, så er det kun 100 KB per side.

Det er faktisk ikke ret meget.

Umiddelbart tror jeg at det der kan give mest er billed komprimeringen.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 21:03 #2
OK ?