Avatar billede logsuppe Nybegynder
30. januar 2005 - 17:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Exp-konto uden point

Ville bare lige høre jeres mening om dette: Jeg indrømmer da at jeg nok ikke tilhører de bedre vidende og derfor spørger mere end jeg svarer. Derfor er mine point er snart ved at udløbe. Kunne man ikke have en mulighed for at fravælge at være med i pointsystemet? Så det hverken koster point at stille spørgsmål og heller ikke have mulighed for at modtage point? Hvis mine point slipper op, kan jeg jo blive nødt til, i strid mod reglerne, at oprette en ny konto. Bare et forslag...!
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2005 - 17:57 #1
Du kan da bare oprette dine spørgsmål uden point og så referere til, at du ikke har nogen !-)

-- det plejer ikke at afholde ret mange fra at hjælpe !o]

-- og så får du jo også 5 nye hver dag, så du jo kan spare nogle nye sammen ...

-- og se iøvrigt på http://expfaq.1go.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2005 - 18:09 #2
Pointsystemet er jo en bærende del af Eksperten og formentlig grunden til at Eksperten er blevet så stor som den er.

Du kan sagtens tjene point selv, jeg er sikker på at der er spørgsmål du kan svare på og dermed bidrage. Du vil finde ud af at jo mere man selv ligger i en ting, jo mere får man ud af det. F.eks. site vurderinger kan alle jo svare på, det kræver kun at man tager stilling.

og selvfølgelig kan du få hjælp selvom du ikke lige har point til det, spørg så skal du bare se
Avatar billede therevelation Nybegynder
30. januar 2005 - 18:14 #3
fri debat er også et godt sted at starte, mange topics der er generelle debatter hvor man bare skal tilgendegive sine holdninger og synspunkter. Jeg er ikke selv noget geni så hjælper ofte i de kategorier selv ;o)
Avatar billede logsuppe Nybegynder
30. januar 2005 - 19:06 #4
Ja, men i må da give mig ret i, at et spørgsmål med mange point, lokker mere end et uden point. Men jeg må vel bare til at finde nogen jeg kan besvare så!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. januar 2005 - 20:08 #5
Jeg har egentligt aldrig forstået hvorfor eksperten ikke har gjort det muligt at købe flere point.
Selvom mange sikkert bare opretter en ny bruger og dermed får(er det) 300 points, så er der sikkert fortsat nogen som gerne vil beholde sit Usernavn og dermed er villig til at betale X antal kroner for 1000 points.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
31. januar 2005 - 02:56 #6
Fordi at så opnår point en real værdi, og ved at stille spørgsmål , bliver det jo nærmest som at blive betalt med rigtige penge.

Jeg synes selv at point systemet er overkil, og at det dræber debat.
Folk går mere og mere op i points/karma end at hjælpe og debaterer.
Avatar billede exp Juniormester
02. februar 2005 - 13:23 #7
alister_crowley >>
Hvis du spørger mig, så var eksperten.dk ikke blevet så stor, hvis ikke pointsystemet havde været der.

Konkurrencemomentet er i mine øjne det, der i første omgang differencierede eksperten fra andre ligestillede systemer. Der vil altid være konkurrence, og i det lange løb er det en sund til - prøv fx at sammenligne med Vesten vs. det gamle USSR