Avatar billede dkrso Nybegynder
29. januar 2005 - 14:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kontakt til MSSQL - Hvordan gør jeg

Jeg har en MS SQL database hos BuyDomains.

Hvordan kommer jeg i kontakt med den ( jeg er helt grøn )
Jeg har en http adresse til serveren, login samt password, men det kan jeg ikke få til at virke.

Jeg har set i tidligere spørgsmål og svar, og der ser det ikke ud til at der er hjælp at hente.
Jeg har erhvervet mig et hæfte om dynamiske hjemmesider, og der står noget om det. Der fra har jeg fundet noget som følgende :
driver={MsSQL};option=4;server=SERVER_IP;user=UID;password=PWD;DATABASE=DB_N
AME;"

så det bliver noget som :

dim cn, cnstr
set cn = server.createobjekt("adodb.connection")
cnstr = "driver={MsSql};server=IP-adresse;"
cnstr =  cnstr & "database=DB-Navn;uid=brugernavn;pwd=password"
cn.connectionstring = cnstr

eller er jeg helt galt på den ?
Mangler jeg en IP adresse eller ???

På forhånd tak
Avatar billede fey.dk Nybegynder
29. januar 2005 - 14:30 #1
Ja du skal som bekendt bruge en IP eller et hostname til serveren, databasens navn samt brugernavn og password.

Det må du have fået oplyst af din udbyder, ikke?
Avatar billede dkrso Nybegynder
29. januar 2005 - 14:59 #2
Har jeg fået, men hvordan kommer man sådan lige videre herfra.

Hvilke sider bruges der ? mener det skal være .asp
Hvordan bygges de op.

Har købt de artikler der findes her på Eksperten, men de fortæller ikke lige hvordan man  opbygger sider og lignende.
Er jeg bare for langt ude eller ....
Findes der noget grundlæggende jeg som must skal læse først/undervejs ?
Avatar billede dkrso Nybegynder
29. januar 2005 - 15:03 #3
Det jeg skal benytte det til er en medlemsdatabase, hvor medlemmer selv kan rette deres data over internettet, og man også kan trække medlemslister ud mm.
Avatar billede fey.dk Nybegynder
29. januar 2005 - 16:50 #4
Jamen så er dit spørgsmål da totalt misvisende. Det du leder efter er åbenbart en beginners guide, og ikke hjælp til at etablere forbindelse til SQL serveren. Du bør nok starte et nyt spørgsmål hvor du i stedet gør rede for det du helt nøjagtigt har brug for hjælp til (medlemsdatabase osv.).
Avatar billede dkrso Nybegynder
29. januar 2005 - 16:56 #5
smid lige et svar, hvis du vil have point for ulejligheden...
Avatar billede fey.dk Nybegynder
29. januar 2005 - 17:09 #6
Nah, keep 'em :)

Jeg hjalp jo ikke rigtig med noget.
Avatar billede dkrso Nybegynder
29. januar 2005 - 17:10 #7
OK
Avatar billede dkrso Nybegynder
03. februar 2005 - 01:31 #8
svar