Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. januar 2005 - 20:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom Webserver / Kan ikke vise billeder

Hej

Jeg har flere subdomæner kørende på min Win2003 / Apache 1.3X.
Pludselig er siderne blevet svære/umulige/langsomme at læse for flere brugere. Der er steder hvor de vises fint, men flere steder hvor de ikke rigtigt kan vises. Jeg har ikke ændret min config i 6 måneder, så ved ikke hvorfor det pludselig er sådan.
Som jeg kan se det, er det specielt ved billeder der er problemer. Prøvede at lave et ftp login og alle mapper kunne browses, undtagen mappen med billeder.

Min inet forbindelse et lige nu 4096/512 TDC, og kører gennem en Netgear WGT624 Router, der SF sender alt www videre til min Server :-)

Syns det lugter, og håber der sidder en eller flere med en løsning.

Mvh. Jan
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. januar 2005 - 20:49 #1
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 20:51 #2
prøv lige at se på rettighederne til mapperne med billeder, det kunne tyde på at problemet ligger der.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. januar 2005 - 20:57 #3
Tror jeg ikke. Det gælder både www og ftp, og der har ikke været probs før. Det er ikke en enkelt generel mappe med billeder, men bare et generelt problem, som ser ud til at opstå så snart der er en billede fil indblandet.
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 21:03 #4
Det er derfor jeg tror der er problemer med rettighederne når det er både WWW og FTP
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. januar 2005 - 21:09 #5
Kan du sige præcist hvad det er jeg skal kigge efter ?
Går udfra det er i httpd.conf
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. januar 2005 - 21:09 #6
kenp: Har du prøvet nogle af siderne ???
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. januar 2005 - 21:53 #7
Der er osse probs med at "liste" billeder når man ftp connecter, så måske det slet ikke er et Apache problem :-(
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 23:09 #8
ja jeg har prøve dem alle!, det er derfor jeg mener at det er et retti9gheds problem på serveren og ikke i apache.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
29. januar 2005 - 05:33 #9
Foreløbigt tak. Det begynder at give mening. Opretter lige et nyt ? i emnet Win2003, og ser om der er mere at hente.

//Jan
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
29. januar 2005 - 20:58 #10
kenp: Der kommer ikke nogle svar på mit nye ? ang. Win2003. Ved du hvad/hvor jeg skal rette noget ang. rettigheder i Win2003 som evt. kunne løse problemet ?

//Jan
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2005 - 21:08 #11
jeg er ikke ekspert i win2003, men højreklik på de mapper som er problemet og vælg egenskaber også sikkerhed. så prøv at kontrollere at de forskellige brugere har de nødvendige rettigheder.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
01. februar 2005 - 12:38 #12
kenp: Den er sat til at ALLE har rettighed til at læse, og kun Admin til at skrive, så den burde være god nok. Tror jeg lukker dette ? her, og arbejder lidt videre med ? indenfor Win2003 kategorien.

Hvor mange P. vil/skal du ha ?

//Jan
Avatar billede kenp Novice
01. februar 2005 - 14:07 #13
Ingen behold dem :)
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
02. februar 2005 - 11:23 #14
Takker for dine indput kenp !