Avatar billede aner-intet Nybegynder
27. januar 2005 - 22:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar lader fejl ?

Hej, jeg har en dell latitude, har fået købt en ny lader til den fra udlandet, af en eller anden årsag siger den "The AC power adapter type cannot be determined. This will prevent optimal system performance."

Laderen er købt fra USA, og skulle gerne virke til den model jeg har, der er naturligvis et omformer stik, da det ikke er det samme stik som i DK, men det har vel ikke noget at sige ?

Fejlen er så at den ikke lader, men batteriet går heller ikke ned, den er på 27 % og det bliver den ved med! den går ikke ned heller ikke op : (
Hva kan det skyldes ???
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
28. januar 2005 - 10:02 #1
da din pc ikke kan genkende laderen og ikke ved hvor meget strøm den giver, kan den ikke lade batteriet optimalt. For ikke at risikere baatteriet ødelægges ved overladning, går den ikke højere. Du er nødt til at have en original lader til europæisk strøm. USA bruger 110 volt, hvor vi har 230 volt. Det kan din omformer ikke klare, så laderen kan give en strøm som kan genkendes. Ellerrs skal du først spørge dell om det er noget de kender/har en anden løsning på.
Avatar billede aner-intet Nybegynder
28. januar 2005 - 14:52 #2
ejoergensen... Tak for dit svar...

Jeg er godt klar over det med at usa bruger 110 volt, men på laderen står der faktisk 100-240 v. Så den burde kunne lade ? måske skal man have fat i et andet omformer stik ? men jeg vil selvfølgelig spørge dell. men kom gerne med svar..
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
28. januar 2005 - 15:08 #3
det gør jeg så, jeg tønkte på at din adapter måske på en eller anden måde fik reduceret strømniveauet, men det er mere sandsynligt en softwarefejl/manglende opdatering. en biosupgrade kunne måske også hjælpe
Avatar billede aner-intet Nybegynder
28. januar 2005 - 16:37 #4
Ja, det må næsten være det med at den fik reduceret det. Hmm softwarefejl ?? jeg har geinstalleret det hele, måske derfor ??? Hvis det er det hva er det så jeg skal kigge på ???
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
31. januar 2005 - 15:41 #5
du skal finde ud af hvad bios du har nu og så hvem der leverer denne. det kan gøres ud fra bundkortet. Du kan evt kontrollere om der ligger noget om power management på din bootcd. ved ikke om der evt er mulighed for at ændre noget under computeradministration. du kan i hvertfald gå ind og kigge hvad den oplyser om din strømstyring. har du prøvet at tømme batteriet helt og så lade på det?
Avatar billede aner-intet Nybegynder
14. marts 2005 - 22:19 #6
Problemet var laderen...
Avatar billede aner-intet Nybegynder
14. marts 2005 - 22:20 #7
Du får point for hjælpen alligevel..
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
15. marts 2005 - 08:36 #8
ok, godt du fandt ud a det, fik du en ny?