Avatar billede dennis_p Nybegynder
26. januar 2005 - 21:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Synkron.web for kommuner og amter

Hvad er jeres mening om dette ???

Er det bedre ind Dreamweaver ???
Avatar billede dennis_p Nybegynder
26. januar 2005 - 21:54 #1
Er der nogen der har kendskab til programmet ???
Avatar billede exp Juniormester
27. januar 2005 - 13:36 #2
Synkron.web er ikke et program?!? Det er et CMS-system...

Er ikke helt klar over, hvad spørgsmålet går på, men...

Dreamweaver er et program til at udvikle og vedligeholde hjemmesider, synkron er et allerede udviklet system, der letter udgivelsen af information på nettet.
I en organisation vil jeg klart anbefale et cms-system som fx synkron, da det stort set er umuligt at gøre noget forkert deri, hvorimod dreamweaver giver adgang til kildekoden (og så er der ikke lang vej til nedetid)
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2005 - 23:50 #3
<ole>

Statslige og kommunale sider skal overholde W3C-standarderne - og her er det desværre nok ikke sandsynligt, det er muligt at gøre noget godt nok med Synkron.web:
  http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.synkron.com%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1&verbose=1

/mvh
</bole>
Avatar billede exp Juniormester
28. januar 2005 - 19:44 #4
Kulturministeriet:
www.kum.dk / www.infokiosk.dk

Trafikministeriet:
www.trm.dk

Økonomi- og erhvervsministeriet:
www.em.dk

bruger alle synkron...
Avatar billede janomel Nybegynder
28. januar 2005 - 19:52 #5
Man kan ikke samligne de to ting. Da de er lavet til hver deres ting. Men går udfra at det ved du, da du nævner dreamweaver. Som kunne tyde på at du har rodet med nogle HP´er.

Hvis det er dig der skal lave dokumenter o.lign til hjemmesiderne, så er synk... ganske udemærket. Nogle vil mene at man ik har fuldkontrol over "alt". Men du kan udføre dit arbejde med synk......

Men hvis det er fordi du starter fra scratch med en hp. Så brug dreamw.... Dejligt program :)

Men hvis du skal lavet noget som er lig synk.... eller noget der er lige så godt til cms, tja så husk at af se en hel del timer til det. Ik lige noget der bliver lavet på 14 dage
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2005 - 04:08 #6
exp >> 10.000.000.000.000 fluer spiser ekskrementer ... hvad viser det?  :)
Statslige og kommunale sider *skal* overholde W3C's rekommendationer - det gør man ikke med Synkron.web ... that's it 'n' that's that.

janomel >> Hvis dit arbejde er at skrive god kode, kan du ikke bruge Synkron.web. Det kan man simpelthen ikke skrive god kode i - og det har man ikke selv styr over.
Til gengæld behøver man ikke at skrive sit eget CMS. Man kan jo bare vælge et andet af de tusindvis på markedet - og det er heldigvis ikke alle, der er ligeså dårlige  :)
Avatar billede janomel Nybegynder
29. januar 2005 - 11:53 #7
olebole Jamen jeg kan kun give dig ret :) Noget andet i den samhæng er jo at de formentlig vil satse på opensource i den nærmeste fremtid
Avatar billede dennis_p Nybegynder
30. januar 2005 - 12:55 #8
Tak skal i have, for at give mig lidt indblik i hvad det er !!
Avatar billede exp Juniormester
30. januar 2005 - 15:09 #9
olebole >>
Jeg er ikke uenig - observerer det bare :-)
Har arbejdet med synkron de sidste to år, både som bruger, redaktør og administrator, så jeg kender skam godt til mange af systemets begrænsninger ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2005 - 17:41 #10
oki ... så sidder jeg igen ned og har (næsten) styr på vejrtrækningen  *LooL*  ;D