Avatar billede brynjesmeden Praktikant
26. januar 2005 - 15:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bærbar i udlandet

Da jeg jeg rejser meget til udlandet, påtænker jeg at købe en bærbar pc, så jeg kan se lidt film og tv og jeg vil også gerne kunne komme på nettet via min mobiltelefon da hotellerne ofte ikke har trådløs forbindelse ,det kan jeg forstå kan lade sig gøre, så mit spørgsmål er, hvordan gør man det billigst, koster det, det samme som at tale i mobil? eller findes der andre løsninger end mobiltelefonen???????????
På forhånd tak.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
26. januar 2005 - 15:48 #1
Den bedste løsning er GPRS

Det kræver bare at dit tlf. abon. har GPRS mulighed.
Men kan så endte lave en opkaldsforbindelse igennem mobilos, eller man kan købe et PCMCIA Kort til GPRS

Kig evt. på Vodafon, som er en samlet løsning med SIM og PCMCIA Kort
Avatar billede bjuhl Nybegynder
26. januar 2005 - 15:49 #2
GPRS via mobilos er noget skrammel.... :-)

Vodafon holder, men er dyrt. Du betaler pr. megabyte.
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
26. januar 2005 - 16:09 #3
har du et link jeg kan bruge
Avatar billede bjuhl Nybegynder
26. januar 2005 - 16:49 #4
Kunne ikke lige finde et link til Vodafon kortet. Men jeg bruger selv nokias, hvor jeg bare smider mit simkort i.
http://www.nokia.dk/support/phones/d211/index.php
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. maj 2005 - 11:20 #6
Hej ved det er lidt gammel spørgsmål. Jeg bruger et webhosting firma som hedder www.unitspeed.dk. Jeg har set de har et produkt som hedder global connect. Det er et opkoblingssystem til personer som rejser i udlandet og så har brug for internet adgang. Prøv at se om dette måske kunne være nået på deres hjemmeside.