Avatar billede fjorbak Forsker
25. januar 2005 - 14:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nogen der kan forklare noget om SSI

Hej gutter

Jeg har faktisk søgt mange steder omkring for at få mere at vide om SSI, men kun HTML og Webcafe har jeg set og været inde og læse, jeg savner følgende besvaret.

1.Apache hvor sætter jeg den op til at arbejde med denne funtion,

Jeg syntes selv ved ihærdig søgen ikke at kunne læse fra de 2 nævnte steder hvilke krav der stilles for at få deres anvisninger til at virke, det er som om der mangle noget, lidt øv.

Jeg har investeret i et par bøger omkring PHP men syntes heller ikke det giver nok, da jeg ved at der sidder nogle personer som ved en masse undre det mig at ingen har udgivet noget på nettet som er lidt mere lærrit

Undskuld ville ikke være negativ overfor de hjælpere som er her.
Avatar billede fjorbak Forsker
25. januar 2005 - 14:37 #1
Glemte at skrive under og jeg mente selvfølgelig på Dansk, da engels er lidt svært
;-)

Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2005 - 23:14 #2
Der er faktisk ikke meget i SSI.

Du udkommenterer nogle få linier i httpd.conf for at enable det og så kan
du lave .shtml filer med et par primitive include muligheder.

Sammenlignet med PHP er der intet.

Men SSI er opfundet mange år før PHP blev opfundet.
Avatar billede fjorbak Forsker
26. januar 2005 - 16:38 #3
Hej arne
Du skal have tak for at DU gad svare på indlægget, jeg har så sidenhen fundet noget som jeg faktisk søgte efter med lys og lygte, og som satte det jeg selv har læst i relief. http://www.htmltips.dk/ssiguide.shtml
Den side/sider giver alle svarene som jeg søgte, og nu skal jeg bare have min server til at forstå sproget ;-)

Jeg syntes at det "gamle" system vil kunne hjælpe mig videre.

Og nu skal jeg så have tingene indsat i Apache.

Da jeg godt vil trække på hjælpen her på Eksperten vil jeg for dine få kommentare godt give lidt point til dig jeg har fundet teksten, og du har været så rar at svare så vi deler er det ok Arne.

Jan
Avatar billede fjorbak Forsker
26. januar 2005 - 16:38 #4
Arne kom med et svar, lukker her
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2005 - 16:40 #5
ok
Avatar billede fjorbak Forsker
26. januar 2005 - 18:30 #6
Nå jeg fik sq trykket forkert, men arne kan du lige fortælle mig hvordan jeg får lagt følgende ind

Options +Includes i apache det andet har jeg lavet

Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2005 - 18:32 #7
Options Includes skal også ligges ind i httpd.conf

Men inden i det relevante <Directory tag

Åben din httpd.conf, søg på "<Directory og pil ned indtil du finder Options
Avatar billede fjorbak Forsker
26. januar 2005 - 18:53 #8
Ja men der er faktisk flere
Avatar billede fjorbak Forsker
26. januar 2005 - 18:57 #9
er det her
<Directory />
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride None
</Directory>
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2005 - 18:58 #10
Ja.

Der siger du at / træet ikke har lov til at bruge Includes (fordi det ikke er nævnt)
Avatar billede fjorbak Forsker
26. januar 2005 - 19:08 #11
næ næ men er i tvivl om hvordan jeg sætter det ind
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2005 - 19:19 #12
<Directory />
    Options Includes FollowSymLinks
    AllowOverride None
</Directory>
Avatar billede fjorbak Forsker
26. januar 2005 - 19:29 #13
det havde jeg prøvet men fået slettet det øvrige tak for hjælpen

Jan

NB.: så fik jeg da noget for det ha ha