Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 12:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

stofanet på linux mandrake

Yo.
Har lige installeret Linux Mandrake på min anden computer men nettet funger ikke helt. Nogle der har nogle erfaringer med det?
Ville gøre mig meget glad at få den anden comp på nettet :)
- Jakob
Avatar billede plazm Nybegynder
25. januar 2005 - 13:00 #1
Hvad gør den?
Har du forbindelse til nettet ?
Avatar billede plazm Nybegynder
25. januar 2005 - 13:02 #2
http://www.eksperten.dk/spm/584533
luk et af disse, ikke tilladt at have 2 åbne.
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 13:03 #3
hvad den gør?
jeg logger på morzilla og skriver, signon.stofanet.dk
Der kommer den bare ud med en fejlmeddelse..
Når jeg starter computeren og kører i verbose mode så skriver den oss "failed" ved eth. altså internet opkoblingen. Vær sød at start helt fra bunden. Jeg har denne computer til at stå ved siden af så jeg kan nemt gå på nettet og hente nødvendige filer.
Avatar billede plazm Nybegynder
25. januar 2005 - 13:04 #4
hvad er fejlmeddelsen?
hvad giver "ifconfig" som respons ?
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 13:05 #5
man kan vist på www.stofanet.dk hente nogle scripts til at få stofanet til at funge under linux.. Men hvordan installerer man dem og er det overhovedet det jeg skal gøre.. :)
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 13:06 #6
Jeg starter den lige og tjekker..
Forrester har jeg oss det problem at den ikke gemme mine indstilliger når jeg har værtet inde for at ændre til en anden mus.. Lidt trals at jeg skal ind og stille det hver gang jeg booter linux op. :)
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 13:08 #7
i verbose mod failer den i "bringing up interface eth."
Avatar billede plazm Nybegynder
25. januar 2005 - 13:09 #8
og hvad gav "ifconfig" ?
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 13:11 #9
har lige startet dne op.. er igang med at finde ud af det.. 2 sec :)
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 13:13 #10
den skriver en masse snask. Ved ikke om det er noget der kan vise noget..
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 13:26 #11
den skriver ikke noget med en ip eller noget
Avatar billede plazm Nybegynder
25. januar 2005 - 13:29 #12
og dit net fra stofanet, giver automatisk ip på din windows maskine ?
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 13:30 #13
ja
Avatar billede plazm Nybegynder
25. januar 2005 - 13:30 #14
prøv "ifup eth1"
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 13:52 #15
på min hedder det eth0. men whatever.. der står den leder efter ip men den får ingen. Jeg har oss prøvet det der link nede i højre hjørne. Hvis jeg trykker "connect internet" så kommer den bare op og siger failed tjek dine instillinger i Mandrakelinux control center.. Kan jeg ikke bare "make new connection" ?

Hvad skal jeg udfylde de forskellige ting med, hjælpe mig :)
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 14:06 #16
Assign host name from DHCP adress?
Hvad er det og hvordan skal det indstilles?
Avatar billede hrvig Nybegynder
25. januar 2005 - 15:01 #17
hvis jeg prøver at åbne siden http://signon.stofanet.dk så skriver den:

An error occurred while loading http://signon.stofanet.dk
Unknown host signon.stofanet.dk
Avatar billede hrvig Nybegynder
26. marts 2005 - 23:26 #18
tak, fandt selv ud af det.
grimt netværkskort :)