Avatar billede ranukel Nybegynder
24. januar 2005 - 23:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Uddybning af regnskabsspecifikationen

Det drejer sig om et mindre firma der flytter bopæl og har modtaget forskellige regninger fra TDC og ønsker dem vurderet:

Nyt abonnement:
kvartalafgift--> 1 tdc bredbånd prof. 512/2048 kbit/s  2118,75 kr
(Kommentar: Bør firmaet ikke opgradere til 768/4096 til 565 kr/måned?)
--------------------------------------------------------------
Engangsbeløb:
Flytning af: 1 tdc fastnet                          475 kr
Oprettelse af: 1 nettermineringsstikkontakt        200 kr  (hvad er det?)
Erstatning for(?): 1 adsl router:speed stream 5781 3000 kr
                1 adsl modem hm 220 dp Ime          812,50 kr
Ialt inklusive moms                                4487,50 kr

--------------------------------------------------------------

Som jeg har forstået det så har firmaet en bredbåndstilslutning (512/2048) og de har en adsl tilslutning pga. et Navision regnskabsprogram, Navision havde anbefalet adsl af sikkerhedsgrunde (?)

Er nogen der kan give en uddybning af regnskabsspecifikationen?
Avatar billede mrdj Nybegynder
25. januar 2005 - 00:03 #1
Nej TDC har ikke pligt til at opgradere dig automatisk til et andet hurtigere og måske billigere produkt, dog plejer de fleste firmaer at gøre det som god kundeservice.

Flytning er rigtig nok, samme er 1 nettermineringspunkt (der har ikke været enten stik eller ADSL slutning på adressen før)

Erstatning for router er fordi deres (firmaet har lånt den af TDC) gamle router (fra den gamle adresse) endnu ikke er registreret sendt tilbage til TDC sammen med modemet. Når man flytter en ADSL hos TDC må man ikke tage udstyret med, det skal sendes tilbage ved ophør. TDC fremsender nyt udstyr til den nye adresse (mange gange totalt magen til udstyr). Derfor denne del af regningen, har firmaet sendt udstyret retur plejer TDC at kræve man betaler regningen alligevel, så krediterer de bare beløbet på næstkommende regning (dumme er de ikke, så får de lidt ekstra kredit der)
Avatar billede ranukel Nybegynder
25. januar 2005 - 19:07 #2
Takker for svar :)

Ved du også hvad hm 220 dp Ime betyder og hvorfor kan bredbåndsforbindelsen ikke erstatte ADSL forbindelsen?
Avatar billede mrdj Nybegynder
25. januar 2005 - 20:17 #3
Det er bare modellen på det modem du får stillet til rådighed af TDC.

Bredbåndsforbindelse og ADSL forbindelse er i princippet det totalt samme produkt bare med anden betegnelse. TDC har bare valgt for fremtiden at kalde dem for bredbåndsforbindelser, hvor Cybercity f.eks kalder dem ADSL linier.

Faktisk er hedder en ADSL linie kun ADSL hvis den er Asymmetrisk, man burde faktisk i daglig tale kalde den for en xDSL linie, da en linie også kan hedde SDSL.
ADSL = Asynkron Linie (Dvs Up og Download IKKE er ens f.eks 768/4096 Kbit/s)
SDSL = Synkron Linie (Dvs Up og Download ER ens f.eks 512/512 Kbit/s)