Avatar billede ping_pong Praktikant
24. januar 2005 - 21:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mail server virker ikke

Jeg har egen server og nu vil jeg gerne have en mail server sat op.
Jeg har installeret MDaemon og sat den op som de forslår i hjælpe filerne.
Jeg har router med fast ip og der er åben for port 25 & 110

I outlook express

udgående mail: localhost
indgående mail: localhost

jeg har domain navnet www.co-clan.dk og vil gerne have lavet mail til den.
Jag kan godt sende fra webmaster@co-clan.dk men ikke modtage.

Når jeg prøver at sende en mail til webmaster@co-clan.dk får jeg en fejl
Mail delivery subsystem
----- Transcript of session follows -----
... while talking to mail.co-clan.dk.:
>>> RCPT To:<webmaster@co-clan.dk>
<<< 550 5.1.1 <webmaster@co-clan.dk> User unknown; rejecting
550 5.1.1 <webmaster@co-clan.dk>... User unknown

Hvad skal jeg ændre på?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
25. januar 2005 - 08:30 #1
Hvordan er din DNS sat op??? (A + MX Records)
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2005 - 09:18 #2
bjuhl -> ihvertfald ikke korrekt ;)

Dit domæne er hostet hos dandomain, der skal du lige huske at rette i dns oplysniger (hvis man kan det selv) og det står ikke engang korrrekt hos dandomain pt. http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=co-clan.dk
Avatar billede ping_pong Praktikant
25. januar 2005 - 11:10 #3
jeg har købt dns pegning fra dandomain, fordi jeg ikke selv har forstand på det
co-clan er ikke hostet af dandomain jeg har kun købt navnet af den men hoster det selv
hvordan skal dns så sættes op?
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. januar 2005 - 11:14 #4
pp >> har du overvejet at regne på hvad det koster i strøm at hoste hjemme ?? det er dyrt, og kan slet ikke betale sig :(
Avatar billede ping_pong Praktikant
25. januar 2005 - 11:18 #5
det koster ca. 3000 kr. om året for denne server
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. januar 2005 - 11:19 #6
det er sku da også dyrt
Avatar billede ping_pong Praktikant
25. januar 2005 - 11:22 #7
hvad koster det ikke i webhotel (300 mb) og mails X 3 domainnavne
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2005 - 11:37 #8
ca. 20,- om måneden pr. domæne så det bliver maks 60 x 12 (du kan se mere på f.eks. edf.dk)
Avatar billede ping_pong Praktikant
25. januar 2005 - 11:45 #9
tilbage til spm

hvordan skal dns så sættes op?
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2005 - 12:17 #10
husk at lukke her igen! du har fået svar i det andet spøgsmål du har haft om samme.
Avatar billede ping_pong Praktikant
26. januar 2005 - 12:23 #11
sorry min fejl

svar findes her ---> http://eksperten.dk/spm/584633