Avatar billede rabjerg Nybegynder
24. januar 2005 - 10:04 Der er 6 kommentarer

Scanner vil ikke køre på klientmaskine under brugerlogin

Jeg har over lang tid forsøgt at få scannere installeret på en klientcomputer. Vi kører et lokal domæne-netværk. Brugere logger på med bruger brugerstatus vha. brugernavn og password.
Problemet opstår først når jeg logger på som alm. bruger. dvs. at jeg godt kan bruge scanneren lige efter jeg har installeret det (som administrator).

Fejlmeldingen lyder:
There is a probelm with the registry settings. One or more

1 - settings were reset to the default values. [2099]
2 - An error was detected in your scanning software settings. Please reinstall your scanning software [2141]

De to fejlmeldinger kommer lige efter hinanden - jeg tænker at den første er skyld i den næste.

Kan nogen give mig en anvisning på hvordan jeg installerer en scanner på en klientmaskine, som kører i et netværk.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. januar 2005 - 10:47 #1
Prøv at gører brugeren lokal administator på maskinen
Avatar billede rabjerg Nybegynder
24. januar 2005 - 12:02 #2
1- Hvordan gør jeg det
2 - får det ikke konsekvenser for sikkerhed - jeg mener, kan mine brugere/elever så ikke installere frit på maskinen?

2 er jeg naturligvis ikke indstillet på da det vil øge administrationsbehovet væsentligt...
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. januar 2005 - 12:20 #3
Det skal gøres lokalt på hver maskine under Administrere -> Bruger/grupper

Og jo, det giver sikkerhedsproblem. Men det er et kendt problem med nogle programmer og niveauet af rettigheder.
Avatar billede rabjerg Nybegynder
24. januar 2005 - 12:32 #4
Kan du kommentere mere på hvilke sikkerhedsproblemer det drejes om?
Så vidt jeg kan se svarer det til at give eleverne nøglen til kassen - installere/slette hvad som helst - har jeg ret i det?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
24. januar 2005 - 17:12 #5
Jep

Nu snakker jeg mere om en test, for at se om det er der den ligger begravet.
Avatar billede rabjerg Nybegynder
02. april 2005 - 00:25 #6
jeg har nu købt en ny canon scanner som kører upåklagelig på alle brugere. Alm. install på workstation via administrator. Åbenbart et problem med nogle drivere eller lign., jeg ved det ikke, men sådan er det jo nok bare med windowsplatformen. Problemer kan ikke løses men ofte omgås.