Avatar billede bri2004 Nybegynder
24. januar 2005 - 10:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med talformat ved import fra Oracle Database til Access

Jeg prøver at importere data fra en stor Oracle database til Access 2003.
Men beløbene/talene jeg importerer er uden ",".
F.eks. hvis beløbet skulle være 60,48 eller 604,8 eller henter Access tallet 6048. Dvs. jeg kan ikke bare dividere med 100.

Dataene bliver hentet ved, at jeg linker en ODBC forbindelse til Oracle databaes. Hvis jeg bruger den samme ODBC forbindelse til, at hente dataene ind i Excel via MS-SQL er der ingen problemer...
24. januar 2005 - 10:08 #1
Spørgsmålet var oppe forleden med samme problem (har prøvet at finde spørgsmålet uden held).
Løsningen, for vedkommende, var at lave en replace på feltet og derved erstatte alle kommaer med punktum.
Det er ikke det optimale og jeg forstår heller ikke, at problemet opstår, da jeg ikke tidligere har haft problemer med oracle-databaser.
Avatar billede bri2004 Nybegynder
24. januar 2005 - 10:15 #2
kan jeg lave den "replace" automatisk?
Access henter nemlig ikke hverken komma eller punktum med over.
24. januar 2005 - 10:18 #3
ok, men det er nok fordi, at du importere det som tal. Prøv at importer det som tekst i første omgang. Derved skulle kommaet komme med.

Eller du kan prøve at sammenkæde i stedet for at importere og se om det giver nogen forskel.
Avatar billede bri2004 Nybegynder
24. januar 2005 - 10:48 #4
Jeg har prøvet at ændre sproget på min maskine til engelsk. Det hjalp! (en smule). Jeg skal bare enten importere tallene som tekst eller som double. Men hvordan gør jeg det jeg har linket tabellen?
24. januar 2005 - 10:51 #5
Hvis du har linket tabellerne, så har du ikke mulighed for at styre så meget. Jeg mener kun at du får mulighederne, hvis du importerer (måske ikke engang da - jeg har ikke selv Oracle på min nuværende maskine)

Har du mulighed for at ændre datatypen på Oracle-serveren?
Avatar billede bri2004 Nybegynder
24. januar 2005 - 10:55 #6
Det gør jeg også. Meeeen en totalimport kan ikke lade sig gøre... der er simpelthen for mange data!
Jeg kan ikke ændre datatypen... det er et MEGET stor og komplekst system, som jeg skal hente data fra.
Avatar billede bri2004 Nybegynder
27. januar 2005 - 14:33 #7
Har selv fundet svaret i spørsmål 169790 her på sitet