Avatar billede pia_her Nybegynder
23. januar 2005 - 21:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Publisher. Billeder forvrænges.

Når jeg indsætter et billed på en side i Publisher 2000, laver jeg først en billedramme, og indsætter derefter et billed vha. Ctrl V. Når jeg gør det, oplever jeg at størrelsesforholdet blir forvrænget ift. det oprindelige billed. Det hjælper ikke noget at jeg ændrer billedrammens størrelse i lodret eller vandret retning. Det hjælper heller ikke, at jeg hiver i et hjørne af billedrammen.

Hvordan kan jeg undgå, at størrelsesforholdet forvrænges når jeg indsætter et billed i Publisher ?
Avatar billede flintstone Novice
23. januar 2005 - 21:17 #1
Mon ikke du skulle lægge dit spørgsmål under grafik? c",)
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2005 - 00:24 #2
Når du laver en billedramme og så benytter Ctrl+V tvinger du billedet til at tage de mål din billedramme er, altså forvrænget og ude af proportioner.
Du skal gøre følgende:
Tegn din billedramme og gå så op i menuen Indsæt -> Billede -> og find så det billede du vil indsætte (du må ikke benytte Ctrl+V). Billedet antager nu de rette proportioner/mål. Og så kan du evt. senere når billedet er indsat i billedrammen, trække i "håndtagene" hvis du vil forvrænge.
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2005 - 00:24 #3
skulle have været et svar.
Avatar billede pia_her Nybegynder
25. januar 2005 - 13:11 #4
catbody > Virker fint. Tak.