Avatar billede Manderss Nybegynder
23. januar 2005 - 18:38 Der er 23 kommentarer

Hvilken version af XP virker bedst til Spil?

Jeg er ved at installere en PC til min søn, og må konstatere at XP pro, måske ikke er den bedst egnede til spil(EA spillene crasher - hele tiden), eller hva'?

Ville det med fordel kunne betale sig for mig at investere i en XP Home til denne PC?
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 18:41 #1
med hensyn til spil, har det intet at sige om du kører home eller pro.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 18:42 #2
pro udgaven har blot nogen flere administrations værktøjer osv.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 18:43 #3
hvis spillene crasher, er det som regel tegn på manglende eller for gamle drivere, defekt hardware osv.
Avatar billede Manderss Nybegynder
23. januar 2005 - 18:44 #4
OK, øvv - men hvad kan du så anbefale? Min licens "park" lyder på.

XP Prof.
Win2000 Prof
WinME
Win98SE
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 18:45 #5
jeg ville vælge xp pro da det er den nyeste af dem og dermed bedst understøttet.
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2005 - 18:47 #6
Jeg ville også selv vælge xp pro, men synes jeg har hørt WinMe blive anbefalet ved spil.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 18:47 #7
win me er fyldt med fejl.
win 98 er der ikke meget understøttelse at hente til mere, microsoft ville ha "dræbt" den officielt for et år siden, men udsatte det lidt fordi mange firmaer stadig bruger det.
win 2000 er kendt for at have problemer med spil, den er bedst til server brug osv.
Avatar billede Manderss Nybegynder
23. januar 2005 - 18:48 #8
PC'en er helt nysamlet med installation af de nyeste drivere fra ASUS cd'en og jeg har også checket via Internettet. Den eneste jeg ikke selv mener er opdateret er  SoundMax driveren til lydkortet, men ved søgning på Internettet er den nyeste fra 06/2003 - og det er den der er installeret.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 18:48 #9
win me er det værste man kan installere, det er så fyldt med fejl at selv microsoft skammer sig over den.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 18:49 #10
ok så burde dit system være i orden, men husk at installere de nyeste igen til xp pro hvis du beslutter dig for den.
Avatar billede Manderss Nybegynder
23. januar 2005 - 19:02 #11
Ja, men det er allerede gjort, og det er jo den der crasher. Men som jeg kan forstå det, så hvis jeg sikre mig at alle drivere er opdateret, så er det ikke pc der fejler? Jeg må så kigge lidt mere på EA spillene og patches dertil.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 19:07 #12
hvis alle drivere er opdateret, kan det skyldes hardwarefejl eller virus, hvis ikke en evt patch retter op på det.
har selv spillet masser af EA spil og gør det stadig, har aldrig haft problemer og jeg kører selv med xp pro.
Avatar billede leif Seniormester
23. januar 2005 - 19:08 #13
Med hensyn til Grafikdriveren, har jeg set eksempler hvor den nyeste fik maskinen til at crashe jævnligt, men efter en foreløbig nedgradering har den kørt uden problemer !
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 19:08 #14
hvordan crasher den.. fryser spillet, genstarter maskinen, får du en fejlmelding osv?
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 19:09 #15
enig med leif, det kan i nogen tilfælde hjælpe, har dog aldrig selv haft det problem, men alles konfigurationer er jo forskellige, så det er et forsøg værd.
Avatar billede Manderss Nybegynder
23. januar 2005 - 19:10 #16
PC Crasher helt - intet virker - andet end genstart - ikke engang CTRL+ALT+DELETE
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 19:11 #17
det kan jo også være maskinen bliver for varm, evt dårlig eller defekt køler.
asus har et program der hedder probe som kan vise temp under windows.
Avatar billede Manderss Nybegynder
23. januar 2005 - 19:11 #18
Jamen så prøver jeg det .. inden jeg prøver andet !
Avatar billede nopsen Ekspert
23. januar 2005 - 19:14 #19
ok ellers kan du her hente alle de forskellige test programmer som skal bruges for at tjekke dit system, prøv at teste dit ram og din harddisk(e) for fejl.
http://ubcd.sourceforge.net/
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2005 - 21:44 #20
er du kommet videre?
Avatar billede Manderss Nybegynder
24. januar 2005 - 21:48 #21
Jahhhh, måske !!  Jeg har prøvet at de-aktivere lydkortet på Motherboardet, da jeg havde et SB Live kort liggende. Og det hjalp (troede jeg) Spillet virker lidt bedre nu, men Staller stadigvæk og nu med en Lyd (der bare gentager sig selv)???
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2005 - 22:01 #22
har du prøvet at teste dit hardware som jeg skrev?
Avatar billede nopsen Ekspert
07. marts 2005 - 16:29 #23
vil du give noget feedback her?