Avatar billede jlassen Nybegynder
23. januar 2005 - 16:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne en teksfil(sxw)?

Hej.

Jeg har et probmen med en fil der hedder .sxw det er et tekstdkument. Jeg kan ikke åbne det, har prøvet med office, wordpad, notebook m.f. Men uden held, nogle af programmerne kan slet ikke læse filen, medens andre viser nogle tegn og symboler som er helt uforståelige.
Hvad skal jeg gøre for at få åbnet denne fil. Er der mon et program der kan?

Håber nogen kan hjælpe....så på forhånd tak for hjælpen!

Mvh

Jonas
Avatar billede Slater Ekspert
23. januar 2005 - 16:35 #1
Det er en OpenOffice.org fil.
Avatar billede Slater Ekspert
23. januar 2005 - 16:36 #2
.. eller StarOffice evt. Jeg går ud fra de har samme filtyper, da det grundlæggende er samme programpakke. Men hvis du vil have den konverteret til almindeligt Word format, kan jeg gøre det for dig - skriv hvis du vil have en e-mail at sende til.
Avatar billede jlassen Nybegynder
23. januar 2005 - 17:01 #3
Okay, kan du ikke forklare hvordan jeg konvertere den?
Avatar billede Slater Ekspert
23. januar 2005 - 17:04 #4
Hvis du har OpenOffice.org installeret, åbner du den bare, og så gemmer du den som Microsoft Word kompatibel .doc, hvis det er det du vil have. Du kan også gemme som .rtf - det burde kunne læses af stort set alle Office programmer.

Jeg ved ikke om der findes et lille program der kan konvertere det ellers... Google gav mig ikke umiddelbart noget brugbart.
Avatar billede jlassen Nybegynder
23. januar 2005 - 17:09 #5
Okay, men hvad er OpenOffie.org? Ligger det program på offie XP instalations cd? Eller hvor kan jeg få det?
Avatar billede Slater Ekspert
23. januar 2005 - 17:12 #6
OpenOffice.org er en hel office pakke. Som navnet antyder, er den open-source - dvs. skrevet af en masse forskellige programmører, og er helt gratis.

Jeg bruger den fordi jeg ikke kan lide Microsoft Office, men hvis du har vænnet dig til Microsoft, og har købt office pakken fra dem, er der ingen grund til at du skulle emigrere til et helt nyt produkt.

Og hvor kan du få det? Tjah.. kig på navnet ;) Det er også adressen til siden, hvor du kan hente det gratis. Men det fylder altså 80 MB pakket, og 200 MB udpakket, så hvis du bare vil have konverteret den fil, er det nok nemmere hvis du bare får mig til det.
Avatar billede jlassen Nybegynder
23. januar 2005 - 19:54 #7
Okay lyder sku godt. Har du en email jeg kan sende til?
Avatar billede Slater Ekspert
23. januar 2005 - 22:39 #8
Du kan sende den til viperine@bluebottle.com
Avatar billede jlassen Nybegynder
23. januar 2005 - 22:59 #9
Tusind tak for det. Mailen er sendt!! TAK!!
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2005 - 09:45 #10
Er også sendt herfra. Har du fået den?