Avatar billede thormam Nybegynder
23. januar 2005 - 14:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Systemfejl efter installering af antivirus

Efter installering af antivirus software (Trend Micro office scan) lukker computeren ned efter et par minutter logget på og surfing eller bare idle online.

Den viser følgende fejl:

windows/system32/lsass.exe failed to work properly

og så lukker den ned et minut efter.

Har fjernet automatisk opdatering osv i programmet nu og har enda fjernet det fra opstart af windows (XP) men den gør det stadig
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2005 - 14:30 #1
Har du xp?  hvis du har afinstalleret det korrekt og det er en fejl i din lsass.exe fil kan du måske få den rettet hvis du sætter din xp cd i drevet.. trykker start-> kør og skriver "fsc /scannow"
Avatar billede thormam Nybegynder
23. januar 2005 - 14:40 #2
har CDen hos en ven - prøver det lige om et par timer
Avatar billede langbein Nybegynder
23. januar 2005 - 19:17 #3
Synes problemstillinger var/er interessant, så jeg kikket litt inn på den, selv om jeg ikke har noe umiddelbart svar.

Sjekket på både min Win 2000 og min Win XP og begge to har lsass.exe kjørende, slik at det ser ut til å være helt klart at denne prosessen skal være der og at den er en del av det lokale sikkerhetssystemet.

Fant ellers ut, ut i fra denne linken at prosessen kan være utsatt for angrep fra virus, ormer mm. http://www.neuber.com/taskmanager/process/lsass.exe.html

Ellers for å få maskinen tilbake til utgangspunktet slik at den fungerer igjen, mon det ikke skulle gå bra å lage en safe boot via F8, og så en system restore når den er oppe og kjører ? (XP)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2005 - 20:15 #4
Er servicepack 1 installeret?
Avatar billede thormam Nybegynder
24. januar 2005 - 19:48 #5
tack langbein det funkar bra nu :)
Avatar billede langbein Nybegynder
24. januar 2005 - 20:15 #6
Jo, det var bra !