Avatar billede toh Nybegynder
22. januar 2005 - 22:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med WEP <key

Jeg har en TDC DSL modem og har nu købt et X-Micro 54 Mbps Wireless LAN Broadband Router.

Jeg har følgende udstyr som anvendes på routeren IBM Desktop, IBM bærbar T41, samt en HP PDA Hx2420. Alt udstyr har trådløse netkort og jeg kan have adgang til internettet på alt udstyr på samme tid.

Mit problem ligger i, at så snart jeg sætter sikkerhed op i form af en WEP key 64 bit encryption så kan jeg kun få adgang til internettet gennem min HP PDA Hx2420 både min desktop og bærbar kan finde det trådløse netværk efter jeg har indtastet WEP kryteringskode men de kan ikke få adgang til Internettet.

Er der nogle som har en løsning på det problem
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. januar 2005 - 00:53 #1
Har du sat adgangsbegrænsing på i routeren ?
Det er det sted hvor du kan se macaddresserne på de tilsluttede enheder.
Avatar billede kenp Novice
23. januar 2005 - 11:24 #2
prøv at skifte til 128 bit krytering og vælg en kode som er på præcis 13 ancii tegn (passphrase)
Avatar billede toh Nybegynder
23. januar 2005 - 13:09 #3
Hej kenp

jeg vil gerne give dig points for det virker når jeg sætter den til 128 bit krytering, men hvorfor.
Avatar billede kenp Novice
23. januar 2005 - 13:40 #4
hvis du valgte den med 13 tegn også så er årsgen til at den ikke virkede med 64 at kode længden ikke passede for på noget udstyr når man køre 64 bit kryptering er det lidt med forskel om det skal være 6 eller 7 tegn, hvor det med 128 bit er alle enige om at det er 13 ancii tegn (13 hex par) som passer.