Avatar billede freeman Nybegynder
22. januar 2005 - 02:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP: safe mode off (local)

Jeg skal ligge et scipt (gallery) ind på en SuSE server som køre Apache 2.0 med php4.3.3, se http://www.eudron.net/phpinfo.php

Desværre kan jeg simpelthen ikke få værdien ved safe mode til at stå til off.. Jeg har naturligvis prøvet at ændre filen i etc/php.ini, men det virker ikke til at have nogen effek, da den allerede stod til off...  Men hvad vil det sige at den local er on  & hvordan får jeg det fjernet...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
22. januar 2005 - 02:20 #1
1. Du kan ikke fjerne det, medmindre du selv ejer servere.
2. SafeMode betyder ikke en brik, det typiske fejl mht. galleri , er at folk glemmer at CHMOD 777 til deres mapper (under UNIX)
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
22. januar 2005 - 13:28 #2
www.php.net/safe_mode

kommet viderer ?
Avatar billede sukos Juniormester
24. januar 2005 - 16:50 #3
eller at der bruges en relativ sti til filer, som ikke ligger i samme dir.
Avatar billede freeman Nybegynder
25. januar 2005 - 02:56 #4
Jeg tror stadig problemet skyndes PHP.ini...

________________________
PHP Version  Success
FILE Directive  Success
Safe mode disabled  Failed
Error: Your version of PHP is configured with safe mode enabled. You must disable safe mode before Gallery will run.
Session Auto-Start disabled  Success
exec() allowed  Success
set_time_limit() allowed  Success
Memory limit (32Mb)  Success
File uploads allowed  Success
Maximum upload size (2Mb)  Success
Maximum POST size (8Mb)  Success

Alister.:  Nu skriver du godt nok at jeg skal CHMOD 777 på alle mine mapper, men det mener je, at det er godt... Er det kun gallery mappen eller er det alle undermapper ?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
26. januar 2005 - 07:37 #5
Kun de mapper du uploader billederne til.
Avatar billede freeman Nybegynder
13. juni 2005 - 19:38 #6
Jeg fik desværre aldrig løst det, så jeg installerede Cobbermine Gallery istedert, det fungerede perfekt...