Avatar billede corner20 Nybegynder
21. januar 2005 - 12:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Doubel Layer DVD-brændning

Jeg har nogen irriterende problemer med DL-brændning!

1) Filmen "fryser" i menu oversigten!!
2) Kan ikke vælge TEKST i menuen - men kan godt vælge  KAPITEL, EKSTRA Materiale mv.!! (Subtittel virker så)
3) Nogen DVD-afspillerer vil slet ikke læse disse (NO DISK eller DISKFEJL)!!

Det er ikke konstante fejl! Flertallet kører uden problemer!

Brænder: SONY DRU-710A
Skiver: TRAXDATA DL 8,5 GB
BrændeprogramR: DVD-Cloner, Intervideo COPY DVD-3, Nero!

Håber nogen har nogle gode råd/løsnings forslag!
Avatar billede bleze Nybegynder
25. januar 2005 - 23:21 #1
Jeg ville bruge DVD Decrypter (www.dvddecrypter.com) både til at rippe filmen og brænde den med. Når du har DL disks, behøver du ikke køre DVD igennem andre programmer.

DL DVD'er er desværre ikke specielt kompatible med nuværrende udstyr. Lidt ligesom DVD+R ikke var da det format kom frem.
Avatar billede corner20 Nybegynder
25. januar 2005 - 23:48 #2
Tak for dit svar! Det vil jeg prøve! Jeg ved at DL er et nyt format og dermed kunne give problemer.... Men med de erfaringer jeg indtil nu har gjort må jeg sige, at det er småting i forhold til den kvalitet man får.... Når der virker! Dyrt? Ja! Men bliver billigere hele tiden så jeg kan varmt anbefale dette hvis nogen er påvej ud på "brænde" market!
Avatar billede bleze Nybegynder
26. januar 2005 - 13:43 #3
Jeg tror jeg holder mig til enkelt lag en rum tid endnu. Kvaliteten med de rigtige programmer, er ikke til at skældne fra originalen.  Tror ikke jeg gør noget før det nye DVD format kommer om et års tid