Avatar billede martin100 Nybegynder
20. januar 2005 - 17:53 Der er 4 kommentarer

ASP på IIS, men kan ikke hente data fra DB?

Hejsa.

Jeg har lige fået installeret IIS, men jeg kan lave en databse connection? Hvad kan der være galt? Skal man oprette noget ODBC? I såfald, hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2005 - 18:26 #1
Hvilken database vil du connecte til og hvordan ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2005 - 18:27 #2
Access eksempel:

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\Database\MSAccess\Test.mdb;User Id=admin;Password=;"
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 22:09 #3
OK ?
Avatar billede janbb Juniormester
26. marts 2005 - 19:33 #4
winxp er som regel født med acces odbc.
Men asp er ikke min stærke side, dog har jeg haft flere gode DB-eksempler med asp bla a en der hedder easydb , som jeg fandt et stef en gang men du må lede lidt rundt og prøve at lure det af et sted.Så lige fx den her som jeg dog ikke selv har afprøvet:
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=716

Held og lykke med projektet :)