Avatar billede fieklokke Nybegynder
20. januar 2005 - 17:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

3 computere tilkoplet ved webspeed

Jeg er tilkoplet via antennekabel ved TDC og kan kun få 2 IP-addresser,som er i brug men den sidste af pigerne vil nu også gerne på.Er der ingen lovlig måde med kabel fra min til hendes computer eller andet jeg kan gøre,eller skal jeg over i nyt selskab hvilket jeg helst ikke vil.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
20. januar 2005 - 17:39 #1
du kan bruge en router (koster ca. 500,-) og på den måde få alle de computere på du ønsker (er dog ikke klar over om TDC acceptere det, men nok ikke stor chance for at de finder ud af det!)
Avatar billede gammelhat Nybegynder
20. januar 2005 - 22:52 #3
Avatar billede fieklokke Nybegynder
22. januar 2005 - 12:33 #4
Tak for hjælpen.Nu vil jeg lige prøve at undersøge dem.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
23. januar 2005 - 12:13 #5
Kræver det ikke at jeg får en IP adresse mere.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. januar 2005 - 12:27 #6
Netop ikke. Router deler ud af sin "egen" pulje" - TDC ka' kun se een IP adresse; nemlig routerens. Citat:

"Med routeren kan du tilslutte op til 4 pc'er til samme internet-forbindelse. Routeren forhindrer samtidig, at dine pc'er kan ses udefra – fra internettet. En router forbedrer dermed sikkerheden."
Avatar billede reving Nybegynder
23. januar 2005 - 12:48 #7
TDC sælger selv Linksys Router, så de har vel indset at folk alligevel køber en router istedet for at investere i endnu en IP-adresse. Routeren kan dog købes billigere andre steder.Prøv http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18494.
Bruger selv TDC Webspeed + Router
Avatar billede fieklokke Nybegynder
23. januar 2005 - 14:18 #8
Må jeg så lige spørge om det er den router du har henvist til ved EDB priser Du kører med,så jeg er sikker på den virker ved forbindelse med TV antennekabel.
Avatar billede reving Nybegynder
23. januar 2005 - 14:27 #9
Jeps, Linksys BEFSR41 deler forbindelsen fra TDC's kabelmodem til maks. 4 pc'er. Du får så samtidig opbygget et LAN-netværk så alle computerne kan udveksle filer og dele printere mv. Den fåes også i en trådløs udgave hvis man er til det. Jeg selv sværger til kabler. Det er en erhvervsskade (er elektriker );-)
Avatar billede reving Nybegynder
23. januar 2005 - 17:37 #10
Så kan du også spare den ene IP-adresse.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
26. januar 2005 - 17:32 #11
Nu har jeg bestilt en Router magen til din,og så vel jeg gerne sige mange tak for hjælpen.
Avatar billede reving Nybegynder
26. januar 2005 - 18:23 #12
Velbekommen. Husk at afmelde den ene IP-adresse. Og husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
27. januar 2005 - 17:14 #13
Nu ville jeg gerne give dig pointene men kan ikke få det frem så det kan gøres.Hvad gør jeg.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. januar 2005 - 17:28 #14
Generelt: Du ka' kun gi' point til [svar] givere - evt. delt mellem flere...
Så den/dem som du gerne vil gi point skal du bede om at de lægger et [svar] ...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. januar 2005 - 17:30 #15
<fieklokke> (sødt navn!) - min lille kæphest: Du har en del hængerer i gamle spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=fieklokke&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on som du bør afslutte/lukke (gul flag=svar foreligger)
Avatar billede reving Nybegynder
27. januar 2005 - 19:27 #16
1 stk. svar
Avatar billede fieklokke Nybegynder
28. januar 2005 - 16:36 #17
Så vil jeg gerne bede majsmarken,hvis der er liv i den i dette vejr og reving til at lægge et svar ind.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. januar 2005 - 19:30 #18
ping...

(Nååå - du HAR afgivet POINT - No Big Deal..)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. januar 2005 - 19:34 #19