Avatar billede wipeout_dk Nybegynder
20. januar 2005 - 16:49 Der er 3 kommentarer

PSD template til HTML fil

Når man nu har hentet et PSD template fil fra nettet med en hjemmeside hvordan laver man den så om til en faktisk hjemmeside.
Altså en php eller html fil. PSD filen kan åbnes i adobe photoshop og redigeres derinde, men er det derfra men laver den om til en htm fil ??
Avatar billede ckh Nybegynder
20. januar 2005 - 16:54 #1
Dybest set har du sikkert kun hentet et sliced billede. Dermed har du grafikke. Så er det bare på med vanterne og i gang med at kode (hvis noget af koden altså ikke ligger til afhentning samme sted som du hentede psd-en)
Avatar billede miss-g Seniormester
20. januar 2005 - 23:27 #2
Hvis det ikke allerede er slicet så kan man det i photoshop.

Hvis det er slicet, så er det da muligt at man kan få photoshop til at gemme det hele som html. Har ikke prøvet det med en færdig template, men hvis man selv slicer og vi går ud fra at vi har et design som er slicet, så gør man efterfølgende:

Save for web - her komprimerer man hvert billede så det fylder mindst muligt i MB. Når det er gjort trykker du SAVE, og under filtype har kan du vælge HTML and images, så du både får koden og en mappe med dine billeder/slices.
Avatar billede miss-g Seniormester
27. januar 2005 - 01:30 #3
Har du testet? Det kan være lidt af en kunst at slice, men øvelse gør mester *S*