Avatar billede jalupe Nybegynder
20. januar 2005 - 11:31 Der er 2 kommentarer

Søg og erstat anførselstegn/gåseøjne

Når jeg i Word (2002) skriver anførselstegn, er der ingen forskel på det begyndende og det afsluttende - begge vender ens (som afsluttende, dvs. to små hævede 9-taller). Imidlertid kan jeg godt ændre dette ved at indsætte det begyndende anførselstegn som "symbol", men det er ikke muligt at lave en "søg og erstat" på det. Når jeg i "erstat"-feltet indsætter en kopi af det korrekte tegn og beder om udførelse, ændres det alligevel til et afsluttende tegn. Hvad kan man gøre?
Avatar billede jkrons Professor
20. januar 2005 - 15:34 #1
Indsæt det som symbol i begge ender, og slå automatikken fra under Indstillinger for Autokorrektur - Autoformat under skrivning.
Avatar billede jalupe Nybegynder
20. januar 2005 - 16:09 #2
Dette hjælper ved skrivning af nye dokumenter. Mit problem er imidlertid, at jeg allerede har et dokument, som indeholder flere hundrede forkerte gåseøjne, som jeg gerne vil lave en "søg og erstat" på. Hvis jeg følger dine anvisninger, erstattes de forkert vendte gåseøjne med lige anførselstegn i stedet for begyndende gåseøjne (to små hævede 6-taller).