Avatar billede tosa Nybegynder
20. januar 2005 - 07:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer ved opstart ef computer

Jeg ved ikke om det er software eller hardwarefejl, men nu opretter jeg spørgsmålet her.

Jeg får følgende besked kort efter opstart af min computer:

'Instruktionen ved "0x7c915d67" refererede hukommelse ved "0xc000191d". Hukommelsen kunne ikke "read".

Klik på OK for at afslutte programmet

Klik på Annuller for at udføre fejlfinding i programmet'

Er der nogen der kan sige mig hvad problemet kan være, eller hvad jeg kan gøre for at finde og fjerne fejlen??

Det kan som sagt være en hardwarefejl, men er der nogen der kan hjælpe mig??
Avatar billede web1648 Nybegynder
20. januar 2005 - 11:18 #1
lyder som om dine ram ikke lan læse... hvis du har flere ram blokke i din pc så prøv evt en af gangen
Avatar billede nopsen Ekspert
20. januar 2005 - 19:47 #2
eller test rammen med memtest
www.memtest.com
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2005 - 21:49 #3
lidt feedback ville være rart.
Avatar billede tosa Nybegynder
24. januar 2005 - 21:55 #4
Mit problem er at der ikke rigtigt er noget at rapportere. Memtest.com virkede ikke rigtigt, og der var en masse reklame, men ingen funktioner til at teste mem.

Min computer har startet korrekt op de sidste 5-6 gange, hvorfor jeg ikke rigtigt kan sige noget endnu.

Jeg fulgte også et andet råd, som gik på at forny grafik drivere til mit grafikkort. Det så ud som om det var det der var problemet, men 2. gang jeg startede op efter at have opdateret var problemet der igen.

Jeg nåede ikke at teste RAM rådet herfra før der nu ikke har været problemer i det sidste stykke tid.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2005 - 22:00 #5
ok prøv dette link istedet, det er til det samme program, men nemmere at finde.. klik på et af de mirrors på listen for at downloade.
http://www.majorgeeks.com/download350.html
Avatar billede tosa Nybegynder
16. marts 2006 - 11:01 #6
fik aldrig løst problemet, men har ikke oplevet problemet i lang tid