Avatar billede bumle90 Nybegynder
19. januar 2005 - 22:33 Der er 5 kommentarer

Automatisk stikordsregister

Okay...jeg kom til at lægge det spg. i wordperfect kategorien..ikke smart. Så der har jeg lukket og jeg prøver igen..nu i den rigtige kategori :)

Jeg ved man kan lave automatiske indholdsfortegnelse i word samt diverse krydsreferencer osv.

Kan man ogås på en smart måde lave stikordsregister? Jeg kan ikke se hvordan jeg nogensinde skulle lave stikordsregister til min 150 sider lange rapport i hånden nemlig.
Mange hilsner fra den ikke så erfarne wordbruger :)
20. januar 2005 - 00:23 #1
Placer markøren der, hvor du vil indsætte stikordsregisteret, f.eks. på en ny sidste side.
Indsæt->Reference->Indeks m.m. ( i ældre versioner: Indsæt->Indeks m.m.)
På fanen Indeks foretages den ønskede indstilling for layoutet.
Klik OK
Herefter vælges igen:
Indsæt->Reference->Indeks m.m. ( i ældre versioner: Indsæt->Indeks m.m.)
Klik på knappen: Marker opslagsord
Marker herefter et ord i teksten, som skal indgå i stikordsregisteret
Klik herefter i feltet "Overordnet" i dialogboksen Marker opslagsord
Gentag processen med at markere et ord og overføre til dialogboksen for hele teksten.
Til sidst markerer du stedet hvor du indsatte stikordsregisteret og opdaterer med F9-tasten
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2005 - 08:52 #2
Hvis du lige (og andre er også velkomne) dropper en e-mail adresse, så skal jeg sende dig en 14 siders avanceret word manual (til word 97, men den kan sagtens bruges) der beskriver fodnoter, incl cross ref, stikord og indholdsfortegnelse samt andet
Avatar billede jkrons Professor
20. januar 2005 - 15:39 #3
Eller læs dit dokument igennem. Skriv undervejs et Word-dokument med de ord, du vil have med i stikordsregisteret, et ord på hver linje i dokumenter. Når dokumentet er klar med alle stikord, skal du gemme det. Åbn så det dokument, du vil have stikrosregister i. Stil markøren der, hvor du vil have registeret til at stå og vælg som erikjuul skriver, men i dialogboksen klikker du på Marker automatisk. Find så det dokument, du lige glemte og klik OK. Så er alle ord markeret, og du mangler bare at indsætte selve registeret som beskrevet ovenfor.
02. februar 2005 - 14:53 #4
Hvordan går det?????
06. marts 2005 - 22:41 #5
Lukketid????????????????