Avatar billede don_r Nybegynder
19. januar 2005 - 19:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SMS og gamel mobiltelefon

Hej Eksperter

Er der nogen der kan følge mig på rette vej. Jeg har et website hvor jeg gerne vil kunne sende sms fra. Jeg har ikke de store penge så jeg har fundet på en rimelig billig løsning. Jeg har en gammel Ericsson T28 liggende, den kan jeg via et kabel som dette
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_2_3&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10029
eller
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_2_3&zone=ps&lm=ps1_1&pid=9677

Sætte til min server, der køre SuSe linux med mod_perl. Er det muligt og i så fald hvordan at lave et C eller perlscript der kan sende sms'er, modtage sms'er og evt. slette sms'er, fra min T28. Hvordan koder man til en mobil og kan det overhoved lade sig gøre.

Jeg har også en T610 hvis den er bedre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2005 - 19:26 #1
Forkert kategori - spørgsmålet har intet med eksperten at gøre...
Avatar billede don_r Nybegynder
19. januar 2005 - 19:30 #2
ups, jeg troede at det var en generel kategori. Jeg var ikke sikker om jeg skulle på den i perl eller c/c++, eller netværk.
Avatar billede don_r Nybegynder
19. januar 2005 - 19:32 #3
Kan jeg lukke det ? uden et svar ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2005 - 19:37 #4
jep - bare luk og opret igen. det er ok :)
Avatar billede don_r Nybegynder
19. januar 2005 - 19:53 #5
Det kan godt være jeg spørger dumt meeeeen hvordan lukker jeg det ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2005 - 19:58 #6
hehe - lav et svar og accepter eget svar ;)
Avatar billede don_r Nybegynder
19. januar 2005 - 20:04 #7
Ja da :)
Avatar billede don_r Nybegynder
19. januar 2005 - 20:04 #8
Har du en godt ide til en anden kategori ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2005 - 20:05 #9
nej... hardware. telefoner måske?
Avatar billede don_r Nybegynder
19. januar 2005 - 20:06 #10
Jeg prøver tak :)