Avatar billede faranheit Nybegynder
19. januar 2005 - 01:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SMTP server?

Dette er et FAQ spørgesmål og svar på www.b-one.net

Jeg er ikke helt med.
Hvorfor skulle man bruge deres SMTP server?
Er der kun hvis man ikke har deres webmail man har tilgang til online?

Kan jeg bruge jeres SMTP server?

Hvis din udbyders mail server er langsom, eller at du ikke har mulighed for at sende via denne, kan du sende e-mails via vores udgående pop.ditdomæne.dk

Det kræver at du logger ind på vores SMTP server hvilket du ikke behøver hvis du bruger din udbyders server. Dette gøres for at sikre at mailserveren ikke kan misbruges til at sende SPAM (uønsket reklame mail). For at logge ind på vores SMTP server skal dit mailprogram opsættes så det benytter SMTP godkendelse.

I f.eks. Outlook Express gøres dette ved at markere indstillingen "min server kræver godkendelse".

I SMTP server skal der skrives: customer-smtp.b-one.net
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. januar 2005 - 02:51 #1
Hvis du bruger en email klient, som fx. Outlook, og skal sende post, sendes det via en SMTP (Simple Mail Transfer Protocol), som derefter sender din mail vidre til den respektive modtager server.

Der er ingen forskel på om du bruger deres, din udbyders eller hvilken som helst anden.

Nogle udbydere kræver dog at du bruger deres.

Ved webmail, skal du slet ikke bekymre dig om SMTP, da dette er fastsat i koden til webmailen.
Avatar billede faranheit Nybegynder
19. januar 2005 - 03:06 #2
Ok, så er jeg med:-)
Lægger du et svar..
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. januar 2005 - 03:10 #3
Ok :)