Avatar billede mach3 Nybegynder
18. januar 2005 - 20:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ms sql: Ingen forbindelse

Hej,

jeg har et meget underligt problem med at connecte til ms sql.

fra visual studio kan jeg godt se data fra databasen med drag and drop. jeg tager den connectionstring som visual studio selv anvender og anvender den.

men den siger at databasen ikke findes eller at jeg ikke adgang. det er meget underligt.

har en teori om, at den måske connecter i gennem enterprise manageren til ms sql - ved det ikke helt.

hvad kan der være galt - nogen der har været ude for noget lignende?

mvh

ps. jeg har også postet dette under asp.net - det var ikke helt meningen.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
19. januar 2005 - 09:14 #1
Kan det tenkes at password er skjult med stjerner i den connection string du henter ud fra Visual Studio?
Avatar billede mach3 Nybegynder
19. januar 2005 - 17:30 #2
Hej,

Jeg har fundet ud af hvad det var - jeg havde ikke adgang fra min localhost til databasen, som ligger på en server.

Jeg lukker igen.