Avatar billede obix Nybegynder
18. januar 2005 - 18:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mine webservices skal køre på en anden port.

Hej Eksperter.

Jeg har et program der kører på en websphere server 5.1.1.

Nu har jeg så fået lavet nogle webservices men det er vigtigt at de kører på andre porte så jeg i min firewall kan nøjes med at åbne op for den port hvorpå webservicen kører. Kan man lave så man på en port kun har adgang til en bestemt webservice? eller til alle webservices men intet andet?

Problemet er at uden for firewallen må alle få adgang til min webservice men ikke til resten af programmet.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2005 - 21:41 #1
Dine web services kaldes fra en servlet d.v.s. at porten for dine web services
skal være en servlet engine.

Så jeg tror at du bliver nødt til at have en separat WAS til dine web services
som lytter på en port og resten i en anden WAS som lytter på en anden port.

WAS understøtter partitioner. Men du må dæleme ikke spørge mig om
hvordan man sætter det op.

Alternativet må være noget software (filter måske) der automatisk rejecter
alle udefrakomende request til andet end web services.
Avatar billede obix Nybegynder
21. januar 2005 - 07:31 #2
Jeg tror du har ret. Nu har jeg ihvertfald løst problemet på den måde så må vi se om man i fremtiden kan løse det på den anden måde. Giver du lige et svar så vi kan lukke spørgsmålet?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2005 - 08:32 #3
ok