Avatar billede wilde Nybegynder
17. januar 2005 - 21:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udenlandsk skrift på hjemmeside?

Jeg har en ven der gerne vil have noget udenlandsk skrift på sin hjemmeside. Ala´kinesisk, russisk og arabisk osv.

Hvordan får man det til at virke?

Det er som om den ikke vil skrive det på hjemmesiden.
Avatar billede basementjack Nybegynder
17. januar 2005 - 22:04 #1
Det kunne være fordi at den browser du besøger siden med ikke er sat op til at vise den type sporg.
Avatar billede wilde Nybegynder
17. januar 2005 - 22:28 #2
Han har kun prøvet at se siden på sin egen hjemmeside. Og der ER sat op til at kunne tage kiniesiske tegn oa.

hvad kan det så være?
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2005 - 02:17 #3
<ole>

En side som kinesisk Yahoo ( http://cn.yahoo.com/ ) bruger flg. charset:
  <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=gb2312">
- gør din ven det?

/mvh
</bole>
Avatar billede wilde Nybegynder
19. januar 2005 - 02:32 #4
Hvis han ikke gør skal jeg så sætte det ind på hans side?

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=gb2312">
Avatar billede wilde Nybegynder
21. januar 2005 - 15:42 #5
Ok, vi fandt ud af det. Vi skulle jo også gemme html dokumentet som unicode, og ikke ANSI.
Læg lige et svar:-).
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2005 - 17:31 #6
Nåja, det er klart ... jeg er heldigvis i den situation, at min editor spørger mig, om jeg virkelig vil gemme i et format, der ikke svarer til min content-type  ;o)
Avatar billede wilde Nybegynder
27. januar 2005 - 19:05 #7
Jeg bruger kun notepad, men vil meget gerne vide hvlken en du bruger?
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2005 - 20:05 #8
Tak for points. Jeg bruger Homesite fra Macromedia. Den giver mig fuld kontrol over koden og er let at lave persolige genveje i, så jeg kan indsætte små-snippets og lange kode udtryk, jeg ofte bruger.
Den opfylder til fulde mine behov - og kan endda en masse andet  :)