Avatar billede rene_graff Nybegynder
17. januar 2005 - 15:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billed som baggrund

Hej eksperter,

Jeg sidder med et lille problem, jeg vil gerne have et billed ind på den baggrund hvor min brødtekst står på www.rene-graff.dk sådan at billed ligger sig diskret bag teksten, hvis i forstår? men jeg er ikke helt klar over hvordan man gør, er der nogle af jer der kan hjælpe?

På forhånd mange tak.

//rene_graff
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2005 - 15:26 #1
<body bacground="billede.jpg">  ??????? Er det hvad du mener?
Avatar billede rene_graff Nybegynder
17. januar 2005 - 16:04 #2
Jeg redigere min hjemmeside i fronttpage, har prøvet at sætte billed ind ved at høreklikke og trykker enskaber for side, men så kommer billeder på baggrunden tre gange prøv at se dette screenhot www.rene-graff.dk/billed.gif

Gvorfor gør den det?
Avatar billede rene_graff Nybegynder
17. januar 2005 - 16:15 #3
Jeg vil kun have man kan se manden en gang som flader ind i baggrunden, hvordan kan det laves?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2005 - 16:55 #4
skal laves med CSS

      background-image: url("baggrund.gif");
    background-repeat: no-repeat;
    background-attachment: fixed;

(er det ikk lidt fjollet at være webdesigner os så ikke kunne kode ret simple ting som det her)
Avatar billede rene_graff Nybegynder
17. januar 2005 - 17:15 #5
kan godt være! men hvor skal den stættes ind, det er jo ikke på hele siden billedet skal være men kun i tabellen med den grå baggrund?
Avatar billede piakj Nybegynder
18. januar 2005 - 00:04 #6
Du kan enten sætte en tabel op der passer eller lave et "layer"
Avatar billede rene_graff Nybegynder
18. januar 2005 - 17:19 #7
pjakj> okay men når jeg har sat billedet ind i layeret eller tabellen, hvordan for jeg den så om bag teksten som baggrund? kan man det?
Avatar billede challenge Praktikant
18. januar 2005 - 17:23 #8
DU kan også bare skrive (i din table) background="mappe/billede.jpg"
Avatar billede piakj Nybegynder
19. januar 2005 - 03:01 #9
Ja du kan som "Challenge" skriver sætte den som  "background" i tabellen eller lægge layeret bagerst. (Hvilket jeg plejer at gøre i dreamweaver.)
Avatar billede piakj Nybegynder
19. januar 2005 - 03:06 #10
Nu har jeg lige kigget på frontpage der kan du også sagtens flytte rundt på rækkefølgen af dit "lag" layer, når du har lavet laget sat billedet i markerer du laget og vælger det der hedder placering det skulle vel virke nu benytter jeg aldrig selv frontpage, men det har jo meget til fælles med dreamweaver.