Avatar billede xbla Nybegynder
17. januar 2005 - 12:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forkert version af media player

jeg problemer med  windows media player ver 9 0g 10. Jeg får flg. "error": Windows media technologies! "Denne version passer ikke til den aktuelle version af windows ( min formulering!!).
Det hjælper ikke at slette wmp og geninstallere den.
version 6.4 virker dog!!???
Det er opstået efter jeg har opdateret min XP med sp2 og nu kan jeg ikke fjerne den igen. ( har prøvet kontrolpanel, samt at skrive genvej til skjulte mapper i "kør") systemgendannelse kan heller ikke bruges, og for at det ikke skal være løgn ,så kan jeg heller ikke lave en repair fra cd, da jeg så får oplyst " at den version jeg prøver at installere er ældre end den der ligger på pc.

Hvordan får jeg slettet sp2 så jeg kan lave en repair - jeg vil helst undgå formattering?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2005 - 13:01 #1
Fjern SP2 via tilføj/fjern programmer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2005 - 13:01 #2
:)
Avatar billede oktober Nybegynder
17. januar 2005 - 13:02 #3
Du kan kun slette SP2 hvis du har gemt aktivitets rapporten da du installerede SP2 - men da den ikke gør det automatisk er det ikke sansynligt at du har gemt den ! og derved ikke kan undgå en formatering - desværre - men et alternativ kan være at du bruger f.eks. Winamp i stedet for WMP den kan jo stort set det samme !
Avatar billede gratis Nybegynder
17. januar 2005 - 16:40 #4
i windows mappen er der en folder der hedder $ntservicepackuninstall$ (hvis du har valgt at gemme den tidligere installation under installationen af service pack 2) der kan du finde en uninstall
C:\windows\$ntservicepackuninstall$\spuninst\spuninst.exe
Avatar billede xbla Nybegynder
17. januar 2005 - 22:54 #5
Desværre virker den mulighed heller ikke - jeg har nok ikke gemt den tidligere inst.
så jeg må nok igang med en ny installering.
Avatar billede gratis Nybegynder
17. januar 2005 - 23:00 #6
du ka prøve med systemgendannelse, du finder systemgendannelse her  Start-->Alle Programmer-->Tilbehør-->Systemværktøj-->Systemgendannelse , vælg et punkt fra før du installerede sp2 (ved ikke om det virker...)
Avatar billede xbla Nybegynder
17. januar 2005 - 23:05 #7
Under installation af sp2 er systemgendannelse åbenbart slået fra - Hvor man dog elsker microsoft!!!!
Avatar billede gratis Nybegynder
17. januar 2005 - 23:09 #8
sikke någet p*s :/ den fejl melding du for ,ka du poste den præsise melding her ?
Avatar billede xbla Nybegynder
17. januar 2005 - 23:20 #9
Denne fejl får jeg når jeg aktivere wmp eller filer som anvender wmp:
"Windows Media Technologies
Denne version af Windows Media Technologies er ikke kompatibel med denne version af Windows. Yderligere oplysninger osv".
Som sagt er den eneste forskel på de to versioner, at jeg har opdateret winxp med sp2.
Sp2 og wmp har dog virket, så et eller andet er der sket under en geninstallering.
Avatar billede gratis Nybegynder
17. januar 2005 - 23:23 #10
Avatar billede xbla Nybegynder
17. januar 2005 - 23:39 #11
Hurraa -  Det virkede!
Jeg vedlægger teksten:
It's getting narrowed down!  Currently it appears that wmploc.dll in C:\Windows\System32 is the file causing hell for some users while trying to WMP 10.  The solution might be rather simple, navigate to C:\Windows\ServicePackFiles\i386 and copy wmploc.dll to C:\Windows\System32.  Now, run the WMP 10 installer again and see what you get.

"Gratis" vil du sende mig et svar så du kan få dine point - mange tak for hjælpen
Avatar billede gratis Nybegynder
17. januar 2005 - 23:44 #12
hey hvor fedt,så fik vi knækket den nød :)jeg samler ikke på point,så dem snupper du bare selv :)
Avatar billede xbla Nybegynder
18. januar 2005 - 06:14 #13
Tak for hjælpen under alle omstændigheder