Avatar billede spideren Nybegynder
17. januar 2005 - 11:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sync / Netværk

Hej

Jeg overvejer at købe en iPAQ men WIFI..

Der er to hoved formål:

1: Kunne klare messenger via WIFI, har set en ældre version pt. og får en fejl ang. service ikke er kompatibel.
2: Jeg har en OUTLOOK (XP) men Exchange bag, hvor jeg ønsker at opdatere kalenderen herfra..  (Job) Men jeg har også en outlook UDEN exchange derhjemme... Kan den finde ud af at opdatere disse ting uden problemmer??

Ser frem til svar fra folk der har en iPAQ og som kan sige noget om disse emner..
Avatar billede hestetyv Nybegynder
23. januar 2005 - 22:25 #1
Du kan oprette flere mailkonti på feks iPAQ 6340, og du kan vælge at sync på forskellige måder. Jeg vil anbefale du sync'er imod din exchange vha IMAP hvis din iPAQ understøtter det (altså hvis den har GSM/GPRS), og sync'er privat vha cradle og active sync.
Avatar billede spideren Nybegynder
21. februar 2005 - 13:49 #2
for sent svar!
Avatar billede hestetyv Nybegynder
21. februar 2005 - 16:59 #3
for sent ?  Du har jo ikke rigtig skrevet noget tidsestimat på dit spørgsmål ?
Avatar billede katborg Praktikant
02. marts 2005 - 17:53 #4
Så havde det måske været en ide at lukke spg. hvis det ikke længere var/er relevant, så andre bruger (heriblandt 'hestetyv' og undertegnede) ikke bruger/spiller deres tid!
Avatar billede spideren Nybegynder
06. marts 2005 - 12:26 #5
man kan ikke sync et sted med server mod en st. outlook uden server. derfor er svaret ikke accepteret.

Jeg skriver også det skal ske via WiFi og ikke GSM/GPRS..

Da jeg har modtaget en mail om emnet, skrives svaret og jeg vil for eftertiden skrive ASAP i opgave + være langt mere kritisk, da dette åbenbart er en kritisk gruppe, ikke som MSSQL + Delphi som jeg har for vane at være i..
Avatar billede katborg Praktikant
06. marts 2005 - 14:36 #6
Tror ikke det er en mere kritisk gruppe, men man bliver måske bare lidt negativ over at have brugt tid på at læse og give forslag til en løsning, og at det så bliver bare bliver afvist med begrundelsen "for sent svar!".

Det vil jo betyde at andre, som fx. mig, ser spg. som åbent, læser dit spg. og bruger tid på at finde et forslag, for så at læse at det er "for sent svar!" = spild af tid.

Og når du engang har afvist med denne begrundelse - hvordan vil du så forvente at andre vil svare på spg. ? = Hvorfor ikke lukke ? eller give en ordentligt/bedre begrundelse for "afvist svar", som du gjorde her til sidst ? Det kunne jo få andre til at komme med et måske acceptabelt svar.

Men, for nu at komme med et forslag, hvis du kan bruge det til noget ?
Jeg har tidligere sync. iPAQ med en Outlook med Exchange bag - uden problemer, og kender til andre som sync. med 2 pc'er som heller ikke giver problemer - men dog uden at der bruges WIFI.

Idag har jeg selv en iPAQ med WIFI, som jeg bruger hjemme i mit trådløse netværk, både explorer, mail og Messenger. Men jeg laver kun sync. med den samme pc (bærbar) og kun via active sync/cradle da jeg ikke har brugt tid på at få det til at virke med WIFI.

På job bruger vi Lotus Notes (skod!), som jeg sync. med outlook, der bruges privat. Denne outlook sync. med iPAQ via Active sync.
En af mine kollegaer har en anden stationær pc hjemme, som iPAQ også sync. med.

I en ældre iPAQ virkede Messenger ikke udmiddelbart, men man kunne downloade/installere en nyere version fra Microsoft der virkede.