Avatar billede zarthax Nybegynder
16. januar 2005 - 20:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pointliderlige karmafreaks?

Nu kan det efterhånden være nok... Hver dag gennemsyres Eksperten af brugere der klager over dårlig karma, hvilket i sig selv er dårlig karma... (get it??)

Idéen om en slags brugerrating blev født for lang lang tid siden, og den virkede, på det tidspunkt, som en rigtig god idé.
Jeg skal ikke sige mig fra for at være en af de stærke tilhængere af dette, men når jeg ser hvad der sker på E nu, fortryder til en vis grad at det i det hele taget kom på bane.

Problemet er bare, at den løsning, vi på det tidspunkt fandt bedst, ikke rigtig harmonerer med den løsning det er blevet til.
Faktisk blev det frarådet at man kunne give alle brugere en "karakter" netop af den eksisterende årsag: Chikane.
Løsningen dengang, var at en <b>spørger</b> kunne rate en <b>besvarelse</b>, netop for at sortere u-seriøse brugere fra de seriøse, og for at højne kvaliteten af de indkomne svar.

Hvad skal der til for at sikre fred og fordragelighed i dette forum en gang for alle ???
Kunne man ikke bare holde sig til den øvre grænse på 200 point, og så skrotte alt hvad der hedder "karaktergivning", karma osv. ???

Det var blot min mening....
Hvad er din ??

(Måske dette skulle have ligget under forslag... men hvad... det er jo lidt af det hele...)
PS: Ja, jeg ved godt man ikke kan bruge html tags her så de virker ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2005 - 20:59 #1
1) Karmaen kan ikke bruges til noget.. ignorer det..
2) Admin har sagt at karmasystemet ikke fjernes igen.

3) Jeg kan seriøst ikke se hvorfor, folk hele tiden opretter "karma er dårligt / skal væk" spm.. spild af tid (se #2), for os der abonnerer på Eksperten-relaterede spm..
Avatar billede zarthax Nybegynder
16. januar 2005 - 21:02 #2
....det er der selvfølgelig en pointe i....
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2005 - 21:05 #3
Anonym karma uden god begrundelse er ubrugelig - denne konklusion er jeg nået til, så 95% af min dårlige karma kan jeg ikke bruge - så faktisk er min karma ok og så har jeg intet at brokke mig over  ;)

Der var engang mulighed for at ignorere bestemte brugere, således at man ikke kunne se hvis de lavede indlæg i spørgsmål man deltog i eller selv oprettede. DEN fuktion savner jeg mere end jeg vil have karmaen væk!
Avatar billede mjl Nybegynder
16. januar 2005 - 22:51 #4
Tja...!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2005 - 22:58 #5
Er rimelig sikker på at opretter ikke kan bruge "Tja...!" til noget :)
Avatar billede Jman Praktikant
17. januar 2005 - 09:51 #6
Tjaeh.. Det er vel efterhånden ved at være træls at give sine meninger i disse, ofte gentagende stillede spørgsmål. Men hvis man ikke ytrer sin mening, bliver man jo ikke hørt...  c",)

Jeg synes stadig kun det skulle være tilladt at tildele karma, hvis man er Eksperten Pro-medlem. Hvis man skar alle de brugere fra, der ikke er pro ville man højst sandsynligt ramme ca 98% af alle de useriøse indlæg der bliver smidt i folks karma.
-Det kan så på den anden side betyde at seriøse brugere, som ikke er pro-medlem bliver ramt, men de har så i det mindste et valg; Bliv pro eller lad være at benytte Karma-systemet