Avatar billede darktrade Nybegynder
16. januar 2005 - 16:21 Der er 12 kommentarer

alvorlig windows fejl.

I noget tid jeg har døjet med mange windows fejl... Det kommer mest når jeg spiller spil, men kun nogle bestemte.
Hvis jeg fek.s. starter "Battlefield Vietnam" virker det perfekt i menu'en. Men lige så snart jeg er inde i spillet lukker spillet ned, og der kommer en blå skærm frem med hvide strejer overalt. Jeg er 100% sikker på at det er en windows fejl, for har også prøvet det med et eller andet program hvor man kunne se fejlrapporten.

Fejlen kommer helt fra installationen af windows (Har selvfølgelig prøvet at formatere) hvor jeg putter en reboot cd i. Installationen virker faktisk fint. Men når jeg skal skrive oplysninger ned kommer fejlen (Ændrer sig hver gang jeg har formateret).

Er der nogen der har haft samme problem? Og hvad gjorde i.
Håber virkelig i kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2005 - 16:35 #1
Kan du ikke få oplysninger om fejlen fra Dr.Watson loggen ??
Avatar billede darktrade Nybegynder
16. januar 2005 - 16:40 #2
Øhh... hvor finder jeg lige den fil?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2005 - 16:41 #3
Højreklik på Denne Computer og vælg Administrer, så har du en Logbog derinde, der er 3 kategorier hvor du kan se om fejlen ligger i en af dem.
Avatar billede darktrade Nybegynder
16. januar 2005 - 16:44 #4
Kan jeg jo ikke...
1. Fejl koden ændrer sig hver gang.
2. Når den går ned med den fejl er det kun en blå skærm med hvide strejer... Når nogen gange at se den ½ sek.
Avatar billede darktrade Nybegynder
16. januar 2005 - 16:46 #5
Ups... dobbelt post :P
Kan jeg ikke reset den liste, få fejlen frem igen og så se?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2005 - 16:47 #7
Der bør nu ligge noget derinde som passer med tidspunktet for den blå skærm - har du kigget?
Avatar billede darktrade Nybegynder
16. januar 2005 - 16:48 #8
Det er noget tid siden jeg har haft den sidst da jeg prøver at undgå den.. Men giv mig lidt tid.. Så får jeg den frem igen.
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2005 - 17:03 #9
Du skriver, at du har formateret osv, og fejlen er der fra start af!

Det kan jo være RAM fejl.
Download og kør denne test: http://hcidesign.com/memtest/download.html

Det kan jo også være vameproblemer, prøv at tage kabinettet af og rengør pc`ens cpu køler, grafikkøler osv. - vær forsigtig.

Har du også opdateret følgende:

Gforce Grafikkort:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
ATI Grafikkort:
http://www.ati.com/support/driver.html

Directx:
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm

Har du opdateret dit windows ?
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da
Avatar billede darktrade Nybegynder
16. januar 2005 - 17:12 #10
Har nyeste Ati driver og Directx.
Windows er up to date. Godt nok ikke service pack 2 da den tager på ram.
Jeg har 512 men opgradere 1024 i næste uge. Der kan jeg også tjekke for varmen.
Prøvede også lige vietnam nu... og der virker den fint :S
Men fejlen kommer jo stadig efter installation hvor jeg skriver informationer..
Avatar billede darktrade Nybegynder
18. januar 2005 - 22:19 #11
Mange tak... Det var støv og ram mangel...

Min comp virker perfekt igen
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2005 - 10:06 #12
Godt du fik den fixet, smider et svar ;)