Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. januar 2005 - 15:51 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

sygate registrering

Jeg har prøveinstalleret sygate personal firewall men hver gang programmet åbnes, vises registreringsoversigten. Hvordan undgår jeg denne visning?
Avatar billede the_ghost Nybegynder
16. januar 2005 - 15:56 #1
Ved at registrere dig.. Hvis det er til privat brug, er det gratis, og du skal bare indtaste dit navn + din email adr.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. januar 2005 - 15:56 #2
Det er sikkert fordi du har downloadet den forkerte sygate. Deres gratis version er lidt svær at finde, men den er der. Prøv at se om du ikke har downloadet pro versionen i stedet for den gratis.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. januar 2005 - 15:59 #3
the ghost> ok jeg prøver lige at indtaste navn og email.

bufferzone> den jeg har downloadet hedder: sygate personal firewall 5.6
Avatar billede bredker Nybegynder
16. januar 2005 - 16:01 #4
min heder det samme , så det er sikkert den rigtige du har hentet
Avatar billede the_ghost Nybegynder
16. januar 2005 - 16:01 #5
Hvis du er kommet til at hente PRO versionen og gerne vil have gratis versionen, kan den findes her:
http://smb.sygate.com/download_buy.htm bare klik på free download
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. januar 2005 - 16:10 #6
Det skulle være den rigtige, så har the ghost nok ret
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. januar 2005 - 16:12 #7
the ghost> jamen den du henviser til er jo den jeg har i forvejen nemlig 5.6 versionen:)
Avatar billede the_ghost Nybegynder
16. januar 2005 - 16:28 #8
Jep.. Jeg så ikke lige dit indlæg "16/01-2005 15:59:50" før jeg skrev beskeden :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. januar 2005 - 19:13 #9
ok, nu kommer så ikke registreringssiden frem længere efter indtastning af navn og email, men til gengæld popper selveste oversigten over indgående og udgående traffik op hver gang jeg starter windows op.
Det jeg egentlig bare gerne vil have er at sygate hele tiden er aktiv (i baggrunden) således at jeg faktisk IKKE ser noget ikon m.m.
Avatar billede the_ghost Nybegynder
16. januar 2005 - 19:35 #10
Tools >> Options >> Hide Sygate Personal Firewall System Tray Icon
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2005 - 20:24 #11
Ang registrering:
I den version der er gratis, skal der indtastes navn og email. Når man indtaster navn og email, gemmes der en indstilling (i registreringsdatabasen eller fil), så den ved, at du har indtastet dem.. dvs, man behøver ikke at fuldføre registreringen..
Når man indtaster oplysningerne, åbnes et browser vindue med den browser som er standard (f.eks. Internet Explorer). Så snart det er sket, kan browservinduet lukkes.

Da Internet Explorer er fuld med sikkerhedsfejl (og andre grunde), bruger jeg Opera browseren til at surfer med.. IE er stadig min standard browser, MEN.. den skal ALTID spørge om lov til at oprette internet adgang.. her klikker jeg "nej" :-)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. januar 2005 - 22:11 #12
the ghost> Den indstilling har jeg prøvet. Det der så sker - efter hvad jeg kan se - er jo at firewallen ikke automatisk aktiveres når jeg åbner en browser.

thesurfer> jeg er også (igen) begyndt at benytte opera og kun explorer til netbanken og få andre sider.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2005 - 22:14 #13
I General har jeg kryds i "Automatically load ..." og ikke "Hide Sygate...".
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. januar 2005 - 22:29 #14
the surfer> ja den har jeg også aktiveret og så popper programmet frem på skærmen hver gang hvorefter jeg skal til at minimere billedet og det var det jeg mente med at jeg ønskede at programmet kunne køre i baggrunden. Så beklager hvis jeg var lidt uklar her.

Men altså: hvordan bærer jeg mig så af med at programmet aktiveres i minimeret vindue?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2005 - 22:34 #15
Min registreringsnøgle er: X:\sti til SPF\smc.exe -startgui

1) Start regedit.exe

2) Check din registreringsdatabase under Local Machine\Microsoft\Windows\Current version\Run
Avatar billede the_ghost Nybegynder
16. januar 2005 - 22:50 #16
Ved at slå "Hide Sygate Personal Firewall System Tray Icon" kører programmet stadigvæk, der er bare ikke et ikon nede i proceslinien.

Du skrev bla. at du IKKE ønskede at se noget ikon m.m., det var derfor jeg skrev det.

Da jeg installerede sygate, skrev jeg mit navn og min email, og så fungerede det. Jeg har "desværre" ikke haft det samme problem som dig, så derfor kan jeg desværre ikke hjælpe dig med det.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. januar 2005 - 23:36 #17
the ghost> ja ok, beklager. Jeg skrev ikon men mente faktisk popup billedet på hele skærmbilledet. Derimod vil jeg gerne have det placeret nede ved uret som det også gør når jeg aktiverer det manuelt.

the surfer> vender tilbage i morgen:)
Sov godt.

I må gerne smide et svar allesammen som tak for indsatsen hidtil.
Avatar billede the_ghost Nybegynder
17. januar 2005 - 10:24 #18
Jeg håber da at du får det til at virke ordentligt.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
21. januar 2005 - 21:52 #19
Programmet kører helt som det skal, oveni købet sammen med norton firewall og zyxel routerens indbygget firewall. Endnu ingen konflikter:)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. januar 2005 - 15:08 #20
Jeg ved ikke om 2x firewalls er en god ide.. hvis man kører med 2x antivirus, bliver computeren langsommere..
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
23. januar 2005 - 18:06 #21
Du har ret i at det er noget man lige skal holde øje med. Jeg har endnu ikke kunne mærke nogen forskel på min pentium 4.