Avatar billede dkmail Nybegynder
20. marts 2001 - 11:28 Der er 4 kommentarer

Scroll

Hvis man har to Frames (1 og 2). I frame 1 er der et layer der indeholder en scrollbar. Kan man flytte scrollbaren til frame2 hvor den stadig styrer scrollbaren i layert i frame1??
Avatar billede jay Nybegynder
20. marts 2001 - 11:30 #1
Nej ikke med frames, da der i princippet skabes to browservinduer
Avatar billede jay Nybegynder
20. marts 2001 - 11:31 #2
Nu går jeg altså ud fra at du mener ved programmering af en hjemmeside.
Avatar billede Trine Nybegynder
20. marts 2001 - 12:15 #3
Mener du, om man kan gøre sådan, at når man scroller i frame2, så skal den også scrolle i frame1? Hvis det er tilfældet, så er svaret NEJ. Det kan ikke lade sig gøre i frames.
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2001 - 13:43 #4
Du kan evt lægge et par scrollknapper eller et billede der ligner en scrollbar i frame to, og så programmere en hel del javascript så det styrer scrollingen i frame et.

Den scroll du laver på den måde er sjældent så blød og køn som man får med den rigtige scrollbar.

mvh JakobA