Avatar billede nordberg Nybegynder
14. januar 2005 - 18:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 problemer!

Har for nylig købt mig en USB-nøgle, og har også en ZEN Micro, men når jeg tilslutter dem til min pc, får jeg at vide at: "Denne enhed kan arbejde hurtigere, hvis du tilslutter den en USB 2.0 højhastighedsport"! Jeg har et MSI K7N2-Delta bundkort, med nyeste drivere - og kan ikke finde nyere drivere på Win Update til USB 2.0. Og vil jeg vælge en anden port til fx. min usb-key, er der ikke nogen højhastiheds-controllere installeret. Hvad gør jeg for at få min bundkort, eller WinXP til at fungere med USB 2.0???
Avatar billede jop... Nybegynder
14. januar 2005 - 18:19 #1
Har du sp1 eller sp2 installeret?
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2005 - 18:33 #2
har du prøvet at hente driverne fra producentes side! http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=436
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 19:06 #3
her er en side vedr. problemet >>>http://www.usbman.com/USB%202%20News.htm
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 19:13 #4
du skal lige finde ud om dit bundkort understøtter USB2
Hprøv lige at hoppe ind i kontrolpanel -> stystem ->  Hardware -> enhedshåndtering -> check om der ud for nogle at dine usb-controlere står noget med "enhanched" eller "udvidet" - hvis der gør det skulle du have USB2 - hvis ikke, har du usb1 = lavhastighed.
Måske hjælper det hvis du gør som kenp skriver. Hvis det ikke hjælper er du nok nødt til at købe et usb2-kort (koster ca. kr. 150,-) og smække det i maskinen (tager ca. 3 min.)
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 19:15 #5
artfrek >> langsom opdatering :(  (if you know what I mean)
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 19:16 #6
og nu kan jeg heller ikke stave  (undskyld til artfreak)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 19:16 #7
:O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 19:19 #8
godag bruger, som just er oprettet, ,er du i tvilv om noget så spørg. Der er ingen dumme spm., om feks. hvordan man bruger eksperten..O)
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 19:36 #9
også velkommen herfra - dejligt med nye brugere :o)
Her en en god info-side om Eksperten.dk og hvordan man bruger den.
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede nordberg Nybegynder
15. januar 2005 - 14:19 #10
Hey - jeg har SP2 installeret - samt de nyeste drivere fra producentens hp! Der står Enhanced ud for én af conkrollerne (Standard Enhanced PCI to USB Host controller). Valgte lige at svare på alle spørgsmål :o)

Tak for velkomsten...
Avatar billede nordberg Nybegynder
15. januar 2005 - 14:21 #11
TAkker
Avatar billede nordberg Nybegynder
15. januar 2005 - 14:24 #12
Satans - nu gjorde jeg selvfølgelig det forkert - men jeg fatter det nok på et tidspunkt!
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2005 - 14:27 #13
fik du det til at virke! eller står den stadigvæk som langsom?
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2005 - 14:46 #14
nordberg >>  en kommentar = forslag, uddybning, tilbagemelding o.s.v.
et svar = løsningen på problemet. Hvis nogle har lagt et svar, men hvor løsningsforslaget er forkert, afviser man det. Du har accepteret dit eget svar som løsningen på problemet :o)) og nogle brugere holder sig så væk, da de tror at alt nu er ok.  Men du fortsætter bare og skal nok få den hjælp du skal bruge. Senere kan du jo så bare oprette et såkaldt "pointspørgsmål til xx" i samme kategori, så den eller de personer som har afhjulpet problemet kan få sine vejfortjente point.
;o)
hvma/Catbody
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2005 - 14:47 #15
nu kan jeg ikke engang skrive mine egne initialer  hvma skal være hcma  :((

nordberg >>  er også nysgerrig - fik du løst problemet ?