Avatar billede phuong Nybegynder
14. januar 2005 - 13:02 Der er 7 kommentarer

Sætte width på en label

Hey derude!

Jeg er igang med at lave en afstemning, og vil gerne have lidt grafik på. Noget i den stil her:

lblBillede.BackColor = Color.Pink
lblBillede.Width = (antal * 100)/antalAfstemte

hvor antal bliver hentet fra et xml dokumentet:

<Afstemning>
  <Valg>
    <Navn>Ja</Navn>
    <Antal>3</Antal>
  </Valg>
  <Valg>
    <Navn>Nej</Navn>
    <Antal>6</Antal>
  </Valg>
  <Valg>
    <Navn>Måske</Navn>
    <Antal>8</Antal>
  </Valg>
</Afstemning>

Det er i VB.net jeg programmerere i, er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede babz Nybegynder
24. januar 2005 - 18:36 #1
Undskyld men hvad er det for en label du vil sætte width på....og hvorfor????
Avatar billede phuong Nybegynder
25. januar 2005 - 13:38 #2
Det er en label der grafisk viser hvor mange der har stemt. F.eks 6 har stemt på "Nej", så skal nej Label, være 10 i pixel stor.. Vil gerne havde at min afstemning ser sådan ud:

Afstemning:
Ja:    [----] 10%
Nej:  [--------] 20 %
Måske: [----------------------------] 70%

Hvor [----] er min label, og størrelsen på den afhænger af hvor mange der har stemt.

Håber det har givet en bedre forståelse af det...

Programmere i VB.Net med XML som database
Avatar billede babz Nybegynder
25. januar 2005 - 13:47 #3
lblBillede.Width = (antal * 100)/antalAfstemte
bliver dit antal...lav nu et loop der genererer din afstemnings-bar...eller label.

While NOT (lblBillede.Width = (antal * 100)/antalAfstemte=0) DO
Response.Write "-"

Eller noget i den stil.

/Babz
Avatar billede babz Nybegynder
25. januar 2005 - 13:48 #4
Der skal jo nok tælles ned også....så tilføj lige en
lblBillede.Width = lblBillede.Width-1
inde i loopet

/Babz
Avatar billede babz Nybegynder
25. januar 2005 - 13:50 #5
Nu jeg tænker over det....så virker det måske lidt tåbeligt at bruge text-tegn....ihvertfald til det loop.
Det ville måske være nemmere at have en pixel...altså en gif der forstillede dit tegn...eller bare havde en farve.
Den kan du jo sætte til at have præcis den længde som lblBillede.Width er.
width=lblBillede.Width

/Babz
Avatar billede phuong Nybegynder
25. januar 2005 - 21:42 #6
det er meningen at det skal være en farve og ikke en [--], undskyld at det ikke fremgik tidligere :).... hvis nu jeg giver alle mine labels en fast størrelse. f.eks. 200pixel .... kan man ikke så sige at den ene label skal være 20% stor, den anden 30% og den sidste 50% ? Vil prøve at kigge lidt på det .... lidt pinligt at jeg ikke engang kan finde ud af at sætte en width på en label :$
Avatar billede babz Nybegynder
26. januar 2005 - 11:04 #7
Hvis du nøjes med at lave din gif 1 pixel bred og 1 pixel høj, så kan du jo bare brede den ud som du har lyst til. Den bliver jo så bare ensfarvet, så hvis du vil lave gradients så må du fifle med en anden løsning.
Men hvis det er OK så er det ikke sværere end det.

/Babz