Avatar billede princewhite Nybegynder
13. januar 2005 - 23:48 Der er 8 kommentarer

Server+ram

Hejsa,

Hvor meget ram kræves det af en server for at kunne perfome ok. Hvis serveren eksempelvis skal kunne trække 8-10 sites med omkring 1000 besøgende om dagen ialt.

Takker

p.s. sagt på en anden måde, hvor langt kommer man med 512? :)
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2005 - 23:55 #1
Det vil være svært at sige. Hvis vi siger 10 sites, med hver 1000 på en gang, dvs. ialt 10000 mennesker på en gang kræver jo naturligt mere en hvis det delt ud på hele dagen, jeg kører selv server med pt. 25 domæner, med 512mb ram uden problemer og serveren kører også mail og MySQL ! Jeg har så ikke overblik over antallet af besøgende.

Men ellers smid ekstra 512 i det koster jo næsten ikke noget !
Avatar billede princewhite Nybegynder
14. januar 2005 - 00:00 #2
takker :) besøgende er samlet.. problemet er det er en dedikeret server og prisen for 1024 er næsten 300 kr mere om/måneden, men så er det også p4 og ikke celeron.. men vil jo ikke købe unødvendige ressourcer :)
Avatar billede leif Seniormester
14. januar 2005 - 00:02 #3
Prøv at smid de 2 konfigurationer herind ? Hvis der er andre forskellige end bare rammen, kan det være givet godt ud !
Avatar billede leif Seniormester
14. januar 2005 - 00:03 #4
Har du overvejet at købe hardwaren selv og stille som Co-Location i stedet for ?
Avatar billede princewhite Nybegynder
14. januar 2005 - 00:04 #5
2,4 Ghz Intel Celeron
512 MB Ram
60 GB Harddisk
300 GB Trafik per måned

350 kr.

2,66 Ghz Intel Pentium 4
1024 MB DDR Ram
80 GB Harddisk
400 GB Trafik per måned

560 kr.
Avatar billede leif Seniormester
14. januar 2005 - 00:07 #6
Helt klart den nederste ! Du får en P4 i stedet for Celeron (Celeron må da have været en fejl produktion fra Intels side), du får dobbelt ram, en smule større harddisk samt mere trafik i prisen !

Må man spørge hvem det er hos ?
Avatar billede princewhite Nybegynder
14. januar 2005 - 00:08 #7
takker, ser nu ikke trafikken som problemet :) men den sidste var måske bare en smule overdimensioneret i forhold til det krævede :)
Avatar billede leif Seniormester
14. januar 2005 - 00:21 #8
Jeg ser ikke umiddelbart ikke at den mindste ikke skulle kunne trække det, men hvis 10000 mennesker på samme tid prøver at tilgå en side, vil de begge nok hoste lidt pga. af harddisken !