Avatar billede wilde Nybegynder
13. januar 2005 - 11:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tilpasse sites alle browsere?

Når man laver en hjemmeside, hvordan sikrer man sig at alle brosere kan se indholdet og at det virker?
Jeg snakker kun om de forholdsvis nye udgaver af de forskellige, og ikke oldsager, da de vel må skride i svinget på et tidspunkt.

Men skal man bare tjekke det man har lavet ved at åbne den med alle browserne?

Eller er der en grundregel, som man bare Skal vide?
Avatar billede ladyhawke Novice
13. januar 2005 - 11:05 #1
i teorien kan du bare tjekke ved at åbne siden med de browsee du vil understøtte, men de fortæller dig jo ikke hvad der er årsagen til evt. fejl.

Generelt er det ikke så let at understøtte "alle" browsere, men der findes sider som fortæller hvilke tags/features de forskellige browsere understøtter
Avatar billede morteeart Nybegynder
13. januar 2005 - 11:08 #2
der er flere ting du kan gøre, med hovedsagen er at kode rigtigt

www.w3.org deres standart er et godt bud, du kan f.eks. validere din side her: http://validator.w3.org/

Hvis du så kun bruger standart artributter, og glemmer alt og <p> og andre pre definerede ting, og istedet bruger <span> og <div> kombineret med css, for du mindre dårlige overaskelser.
Avatar billede wilde Nybegynder
13. januar 2005 - 14:30 #3
Ok. Tak for hjælpen. Læg lige et svar.
Avatar billede ladyhawke Novice
13. januar 2005 - 15:19 #4
give bare point til morteeart, det er mest fortjent
Avatar billede morteeart Nybegynder
13. januar 2005 - 23:22 #5
nej tak, samler ikke med point.

Men tag en tur ind på www.html.dk og læs nogle af deres artikler (søg evt. på doctype)
det er altid godt med lidt litterær baggrund.

Deres CSS tutorials er også gode, hvis man ikke lige er ekspert.
Avatar billede wilde Nybegynder
13. januar 2005 - 23:28 #6
morteeart, jeg takker for hjælpen. Ladyhawke, læg endelig et svar.
Avatar billede wilde Nybegynder
21. januar 2005 - 15:43 #7
hmm..