Avatar billede bruno1 Novice
11. januar 2005 - 14:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

farverne fra google væk

Hej

når man copy/paster noget man har søgt på i google til sit word dokument kommer de fremhævede søgeord fra google også til at være fremhævede i dokumentet. hvordan fjerner man dem fra hele dokumentet? Min version af word er på engelsk så hvis muligt må i gerne skrive udførligt hvor de forskellige menuer skal findes.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. januar 2005 - 14:57 #1
prøv at kopiere det over i et text-dokument først, ala notepad., derefter i word..O)
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2005 - 16:11 #2
Hvis al øvrig formatering skal bebeholdes er du nok nødt til at gøre det manuelt. Hvis du er ligeglad med den øvrige formatering er det nemmeste at trykke Ctrl+A efter fulgt af Ctrl+Mellemrum.
Avatar billede bruno1 Novice
11. januar 2005 - 17:02 #3
der er en funktion i word, ved jeg, hvor man kan overstrege på samme måde som google gør det til når man skal rette i en anden opg ol. hvor findes den funktion? det må være der nøglen ligger tror jeg... kender i den funktion?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. januar 2005 - 17:06 #4
??.. er det det der med, fremhæv ændringer..O)
det andet er ellers rimligt hurtigt, og sikkert.
Avatar billede bruno1 Novice
11. januar 2005 - 17:09 #5
men mister det ikke alle indstillinger for afsnit osv ved at smide det over i et tekst-dokument?
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2005 - 17:22 #6
Funktionen findes som en knap i værktøjslinien Format, hvor den hedder Fremhæv, men det er bare ikke den funktion Google bruger :-(

Google bruger Skygge, så du skal ind under Formater  - Kanter/Rammer - Skygge og fjerne skyggen her. I Min 2002 kan man dog kun fjerne skyggen fra en ad gangen, mens tricket med Ctrl+Mellemrum tager dem alle på en gang.
Avatar billede bruno1 Novice
12. januar 2005 - 13:49 #7
Jeg kan ikke få googles gule, blå, grønne søgeordsfarver til at gå væk ved hjælp af skygge(bruger word 2003), men det ser ud som om det er ok at bruge ctrl-mellemrum. Hvad er det for formater den fjerner? er det muligt ved hjælp af en funktion at formatere det indsatte så det får den samme format som resten af dokumentet efter man har "nulstillet" det med ctrl-mellemrum?
Avatar billede jkrons Professor
12. januar 2005 - 15:17 #8
Ctrl+Mellemrum fjerner alle tekstformater. Jeg tror at den eneste måde at komme tibage til formatet fra det øvrige dokument er den hårde måde, evt. hjulpet på vej af typografier (hvis altså resten af dokumentet er formateret med typografier).
Avatar billede jkrons Professor
12. januar 2005 - 15:24 #9
Ok. Marker teksten fra Google og afspil denne makro. Den skulle gerne fjerne farvemarkeringen men bibeholde det øvrige format:

Sub SletFarve()
'Slet farveformatering fra google
    With Selection.Font.Shading
        .Texture = wdTextureNone
        .ForegroundPatternColor = wdColorAutomatic
        .BackgroundPatternColor = wdColorAutomatic
    End With
End Sub
Avatar billede bruno1 Novice
05. oktober 2005 - 00:32 #10
jkrons send svar så får du points
Avatar billede jkrons Professor
05. oktober 2005 - 15:09 #11
:-)