Avatar billede jeppebak Nybegynder
11. januar 2005 - 12:15 Der er 10 kommentarer

Cd-rom problem i windows xp

Davs Eksperter!

Jeg har et lille problem med min acer travelmate 290 bærbar.
Jeg kan kun læse cd/dvdèr hvis jeg stopper cd/dvden i inde windows er startet helt op.!?

Hvis jeg stopper en cd/dvd i drevet inde fra windows ændre cd-rom drevet godt nok ikon. Men indholdet er tomt i cd-drevet ?

det virker altså uden problemer hvis jeg starter med en cd/dvd i drevet når jeg booter windows.

tror ikke drevet har en fejl.

Håber i har nogle gode svar.

på forhånd tak

Den fortvivlede
Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 12:31 #1
Har det samme problem med min pc. Både DVD-drev og CD-rom. Virker begge når jeg starter op i fejlsikker tilstand. Det var ikke et svar men håber der er nogen der kan hjælpe os.
Har det noget at gøre med (PCI-controller til simpel kommunikation) i enhedshåndtering, der er et gult (!)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. januar 2005 - 12:34 #2
Nok ikke heeeeeeelt det samme men kig lige her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#cd_drev_mangler
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. januar 2005 - 12:36 #3
Det skulle jeg har set først:
Check dine gamle spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=jeppebak&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Der er s**** irreterende for en besvarer at ikke få noget tilbage fra oprindelig spørger!!!
Avatar billede farpc Nybegynder
12. januar 2005 - 17:01 #4
Hej majsmarken kan du hjælpe mig? det gule (!)har jeg fjernet, det var et gammelt modem som jeg nu har taget ud.
Jeg har prøvet det med low og upper det hjalp ikke.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. januar 2005 - 17:25 #5
Hurtigt forslag:
[enhedshåndtering] - fjern [CD/DVD-Rom] driver - genstart og lad Windows finde den (igen)...
Avatar billede farpc Nybegynder
12. januar 2005 - 20:57 #6
Windows finder den. Problemet er der stadig. skriver at det er en tom cd.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. januar 2005 - 21:14 #7
Har du mulighed for at teste/checke CD/DVD drevet i en anden kværn ?
og/eller
låne andet CD/DVD drev i DIN kværn ?

Bare for at dele problemet på "midten"...

(Vender måske først tilbage om et par dage - skal udenbyes et par dage..)
Avatar billede farpc Nybegynder
19. januar 2005 - 20:38 #8
Har testet Cd-Rom og Dvd drev. Jeg inst. xp på en anden hardisk og der virker de begge to. Ahed Neros InCD program var synderen. Nu skal jeg "bare" hentet alt på den gamle hardisk Undtagen InCd.
Avatar billede farpc Nybegynder
31. januar 2005 - 14:43 #9
Problemet er dukket op igen. Hvad er der galt?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. januar 2005 - 14:53 #10
Hmmm... har ikke yderligere pt.