Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 11:28 Der er 21 kommentarer

Extern USB Harddisk

XP kan ikke finde harddisken.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2005 - 11:29 #1
Har du formatteret den?
Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 11:31 #2
Nej.
Avatar billede d-u-k Praktikant
11. januar 2005 - 11:33 #3
højre klik på denne computer klik på administrere,  klik på diskhåndtering se om den ligger der. gør det skal den aktiveres med højre klik, og formatere.
Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 11:34 #4
den er ikke at se nogen steder.
Avatar billede d-u-k Praktikant
11. januar 2005 - 11:38 #5
er du sikker på at din pc usb 2,0 som de fleste usb har diske bruger. hvis du har usb 1,1 kan der være problemer med den. har selv haft det.
Avatar billede d-u-k Praktikant
11. januar 2005 - 11:39 #6
er du sikker på at din pc harusb 2,0 som de fleste usb har diske bruger. hvis du har usb 1,1 kan der være problemer med den. har selv haft det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2005 - 11:39 #7
Der hvor d-u-k anviser dig skal du ikke kigge efter et drevbogstav - de opstår først
efter formattering. Hvad kan du se?
Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 11:53 #8
Min ps har usb2. (hvad menes der med (diske bruger))
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. januar 2005 - 11:55 #9
"er du sikker på at din pc harusb 2,0 som de fleste usb har diske bruger"
Oversat: er du sikker på at din pc har USB 2.0 som de fleste usb harddiske bruger?
Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 11:59 #10
I diskhånd.. kan jeg kun se de drev jeg har (C:\F:\G:) Har også prøvet at gå op i handling (gennemsøg disk igen)
Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 12:01 #11
Ja 100%. Min pc Har USB 2.0
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. januar 2005 - 12:05 #12
Kig lige efter nede ved klokken. Har du en lille ikon med en grøn pil ?
Hvis du har, så dobbeltklik på den, og kan du derinde se disken ?

Hvis ikke du har ikonen, skal du fejlsøge din USB, for så mangler der enten drivere eller også er den usb port enten ikke tilsluttet fysisk eller også er den disablet i bios.
Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 12:12 #13
Der er ikke en grøn pil. Min trådløs mus er tilsluttet usb2 og virker.
I enhedshåntering står der ved(ubs-controllere)-(via USB 2.0 Enhanced Controller)
Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 12:15 #14
Ubs. ikke ubs. der skal stå (USB-cont...)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. januar 2005 - 12:32 #15
Er det en af de små til 2½" harddiske ?
Hvis det er, så prøv at tilslutte det kabel der følger med til at trække ekstra strøm, idet nogle af dem ikke kan trække nok strøm fra USB-porten.

Ovenstående gælder ikke hvis det er en til 3½" harddiske med ekstern strømforsyning.
Avatar billede farpc Nybegynder
11. januar 2005 - 12:37 #16
Det er en 3.5" harddisk
Avatar billede farpc Nybegynder
12. januar 2005 - 17:07 #17
Hjælp. Er der ikke nogen der har en løsning. Jeg har ladet mig fortælle at XP mangler et eller andet for at kunne (se) extern harddisk!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. januar 2005 - 18:45 #18
XP mangler umiddelbart ingenting på det punkt.

"højre klik på denne computer klik på administrere,  klik på diskhåndtering"  - er der
en disk0 og en disk1, når du har usb disken i?
Avatar billede farpc Nybegynder
12. januar 2005 - 20:42 #19
Ja men det er de 2 harddiske jeg har i maskinen.
Avatar billede farpc Nybegynder
31. januar 2005 - 14:40 #20
tonnybrandt. du var nærmest, der var ikke en lille grøn pil fordi hardisken var istykker, har fået den byttet og nu virker det. Tak for hjælpen alle.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. januar 2005 - 14:51 #21
Ok, ja så er den svær at få til at virke *s*

Jeg lægger så et svar :)