Avatar billede vraa Nybegynder
10. januar 2005 - 11:20 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Er XML standard hos hosting udbydere

Jeg er ved at lede efter en ny hosting udbyder og vil høre om XML automatisk understøttes eller om man tjekke efter det?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2005 - 11:24 #1
Hvad mener du med om XML understøttes ?

Mener du om de har XML komponenter installeret som din kode kan bruge ?

Eller om serveren for sat korrekt MIME type på .xml filer der serves ?

Eller ?
Avatar billede vraa Nybegynder
10. januar 2005 - 11:26 #2
Ja nemli'. Om det understøttes. Vidste ikke helt hvordan jeg skulle formulere spørgsmålet og hvordan XML fungerer.
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2005 - 11:33 #3
xml er sådan set bare en txt-fil med en bestemt struktur - du behøver ikke engang en server for at køre den, den kan bare ligge på en lokal computer.
Avatar billede vraa Nybegynder
10. januar 2005 - 11:51 #4
OK. Så det er ikke noget man skal være nervøs for ikke kan køre på en server hos en ny udbyder. Alle tiders :-)

Lægger i lige et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2005 - 11:53 #5
Hvis du har nogle specifikke behov for en XML komponent skal du stadigvæk undersøge
sagen.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2005 - 11:54 #6
svar
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2005 - 12:23 #7
Ahem - hvis du vil gøre dig nogen forhåbninger om at benytte XML til noget brugbart, gør du klogt i at undersøge om der er en XML Parser til rådighed for PHP, ASP eller hvad du nu plejer at bruge. De fleste Windows servere har efterhånden .NET, hvilket inkluderer MSXML 4, som er Microsofts parser + XSLT processor m.m.

/CS
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2005 - 22:34 #8
vraa ?
Avatar billede vraa Nybegynder
23. januar 2005 - 12:27 #9
Sorry... Må være faldet hen :-) Tak for hjælpen

Keysersoze >> Lidt point?
Avatar billede keysersoze Guru
23. januar 2005 - 17:42 #10
joh - det kan jeg da godt :)