Avatar billede lordofmankind Nybegynder
09. januar 2005 - 22:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilpasse hjemmeside forskellige resolutioner?

Hvordan laver jeg et trick så jeg ved om min hjemmeside er nem at overskue i forskelige resolutioner?

Jeg har testet denne side:  http://vege.dk/side9.html

Her:  http://www.yournew.com/resolution_test.htm

Og Når jeg vælger 1280 x 1024 eller større kan man jo ikke bruge siden. Det er ikke muligt at se bunden af siden.
Er det bare fordi min skærm er lille, eller har jeg gjort et eller andet newbee trik så det kun passer til mindre opløsninger?

Hvad gør i når i laver sider, så den passer til alt?
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 23:03 #1
jeg optimere til 800*600 i fast pixel fx 760 * 100% højde
ca. 25 % stadig kører med den opløsning - rsten af de besøgende har så bare bedre plads omkring indholdet.
Avatar billede morteeart Nybegynder
09. januar 2005 - 23:27 #2
lidt lame at oprette 2 så næsten ens spm.

Og ja, det er da klart at du ikke kan se vinduer / ting som er størrerer end din egen opløsning.

Jeg tester kun i en række bestemte opløsninger, men ved hver ændre jeg manuelt opløsningen på min skærm.
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
09. januar 2005 - 23:35 #3
Det er med vilje at jeg gør det. Det er bestemt ikke alle der gider svare på mere end start spørgesmålet.
Trust me..
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
09. januar 2005 - 23:36 #4
espersen. Hvordan optimere man den til det?

Det var faktisk hvad hele spørgesmålet går ud på. Det blev blot ikke formuleret korrekt, da jeg er newbee inden for hjemmesider.
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 23:41 #5
jeg sætter hjemmesidens størrelse til den størrelse - se fx. min egen side : espersen.org - den er optimeret til 800*600 så alle kan være med ;o)

har du en skærmopløsning på 1600*1200 så er der bare en meget bred margin i hver side
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
09. januar 2005 - 23:41 #6
Hvis man ser på f.eks poweryoga.com eller andre vellavede sider, så passer de jo perfekt ligegyldigt hvilken resolution man vælger.

Det er jo det jeg er ude efter.
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 23:43 #7
man kan - fuldt berettiget - sige at jeg ikke tilpasser til alle resolutioner. Jeg bruger den laveste fælles nævner. (jeg ser bort fra dem som bruger en lavere opløsning end 800*600  som fx. 640*480 osv
Avatar billede espersen Novice
09. januar 2005 - 23:46 #8
de bruger lidt css - med 100% i width

du kan lave grundelementerne online her : http://www.csscreator.com/
der laves både html og tilhørende css-fil - bagefter skal der dog rettes en del til mht. design
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
09. januar 2005 - 23:48 #9
Det kan jeg godt se nu. Smart gjort. Samtidigt lægger jeg mærke til at bredden er den vigtige, og højde mindre vigtig i og med man kan scrolle...

nice espersen. Den var vigtig den der..

Det må da være en af grundreglerne inden for HP brygning..

Læg lige et svar:-)
Avatar billede espersen Novice
10. januar 2005 - 00:10 #10
;o)