Avatar billede bruno1 Novice
09. januar 2005 - 20:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

sideopsætningen ændret

Hejsa

jeg er kommet ud for at sideopsætningen i mit word ser meget anderledes ud. Jeg kan skrive helt fra toppen af siden til bunden af siden uden nogen margen. Den eneste måde jeg kan få siden til at blive normal er ved at gå ind i sidehoved/side fod. når jeg gør det hopper teksten på plads lidt nede på siden og hopper til næste side med ordentlig margen. Så snart jeg åbner et nyt dokument gør den præcis det samme igen.

hvad gør jeg for at få den til at gå tilbge til normal igen?
Avatar billede hcma Novice
09. januar 2005 - 21:00 #1
slet din normal.dot så der dannes en ny næste gang du starter word
Avatar billede hcma Novice
09. januar 2005 - 21:03 #2
eller ændre normal.dot
Filer -> Ny -> Tomt dokument og åbn det som skabelon -> lav så den indstilling du vil have og gem som skabelon
Avatar billede jkrons Professor
09. januar 2005 - 21:49 #3
Funktioner - Indstillinger. Fanebladet vis. Sæt flueben i Tomt område mellem sider.
Avatar billede hcma Novice
09. januar 2005 - 22:56 #4
jkrons >>  hvor finder du den mulighed. kan ikke finde den i Word2000
10. januar 2005 - 00:52 #5
catbody>> findes først fra Word2002
Avatar billede hcma Novice
10. januar 2005 - 07:30 #6
erikjuul >> takker :o)
Avatar billede bruno1 Novice
10. januar 2005 - 13:11 #7
@catbody: hvordan sletter jeg min normal.dot - hvordan åbner man som skabelon?

@jkrons: det ændre ikke på at markøren starter aller øvers på papiret og først går til næste side når jeg er helt nede i bunden af papiret
Avatar billede jkrons Professor
10. januar 2005 - 13:21 #8
Hvor står første tekstlinie, når du udskriver? Øverst på papiret eller?
Avatar billede hcma Novice
10. januar 2005 - 16:15 #9
tror næsten jeg ved hvor jkrons vil hen ;o)
Prøv at gå op i menuen Vis -> Udskriftslayout
Avatar billede hcma Novice
10. januar 2005 - 16:18 #10
mht. normal.dot - prøv at søge efter den  *.dot
ligger typisk i  C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner
Avatar billede bruno1 Novice
11. januar 2005 - 14:05 #11
Den udskriver ok men på skærmen viser den teksten helt for oven - den står på print layout. Mht. normal.dot er det måske det der er galt... den kan ikke finde nogen ved en søgning på *.dot - hvad gør jeg ved det?
Avatar billede hcma Novice
11. januar 2005 - 15:33 #12
2 muligheder:
a) Filer -> Ny -> Fanebladet generelt -> vælg Normal.dot og i samme boks er der et par radioknapper hvor du kan vælge Dokument eller Skabelon - Vælg Skabelon - prøv nu at lave dine indstillinger som du vil have dem med margen o.s.v.  i Filer -> Sideopsætning -> når du er tilfreds gemmer du igen som Skabelon.
b) har du slået visning af skjulte filer o.s.v. til i din søgning ?
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2005 - 16:04 #13
Hvis den udskriver normalt er margenerne også indstillet normalt, og så har detnæppe så meget mecnormal.dot at gøre (når det altså kun er skærmvisnngen). Derfor tror jeg stadig på, at det er det tomme område mellem siderne, der driller/mangler.

Prøv at pege med din mus lige på overkanten af "papiret". Når du peget det rigtige sted, skulle musen gerne ændre facon og blive til 2 små pile, der peget mod hinanden. Når det er tilfældet så klik på venste museknap og se om det hjælper.
Avatar billede hcma Novice
11. januar 2005 - 16:33 #14
er også overbevist om at jkrons har ret :o)
Avatar billede bruno1 Novice
11. januar 2005 - 17:06 #15
HAHA det var som jkrons siger... jeg skulle finde det punkt på siden hvor pilen blev til 2 pile mod hinanden VUPTI så var den tilbage til normal igen :-)

Hvad er det for en funktion der gør det? hvad skal man bruge det til?
Avatar billede jkrons Professor
11. januar 2005 - 17:23 #16
Funktionen hedder "Tomt område mellem sider". Den bruges så du får mere plads på skærmen til det, som det hele drejer sig om, nemlig teksten, og ikke behøver at se det område, som du alligevel ikke kan skrive i.
Avatar billede bruno1 Novice
12. januar 2005 - 13:51 #17
ok så blev jeg lidt kolgere :-) send mig et svar jkrons så får du points

jeg takker for hjælpen
Avatar billede bruno1 Novice
05. oktober 2005 - 00:26 #18
hmm ok så lukker jeg selv så.. har ventet over 3 mdr