Avatar billede kas0808 Nybegynder
08. januar 2005 - 23:45 Der er 8 kommentarer

Overføre system til ny HD

Godt nytår eksperter!

Regner med at købe en ny (større) HD i den nærmeste fremtid, men kan jeg på en eller anden måde overføre mit nuværende system til den nye HD???
Har brugt lang tid på endelig at få det hele til at virke nogenlunde sååååå... det kunne bare være dejligt at springe lidt over hvor gærdet er lavest!!
Avatar billede kalp Novice
08. januar 2005 - 23:52 #1
Avatar billede doublejoble Praktikant
09. januar 2005 - 00:03 #2
kalp - kan man lave et image over på en større disk?
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 00:08 #3
doublejoble>> Jeg kan ikke lige finde det i mine spørgsmål, men spørgsmålet her er blevet stillet før og der blev norton ghost anbefalet til det.. så jeg tror godt man kan. (måske det skal over på en dvd skive ved jeg ikke)
Avatar billede stig3 Mester
09. januar 2005 - 00:23 #4
Det bedste at bruge i det tilfælde er "files and settings transfer Wizarden", som du finder under:
Start->Alle programmer->Tilbehør->Systemværktøjer
Avatar billede off-line Nybegynder
09. januar 2005 - 04:50 #5
Fra Norton Ghost kan man klone direkte i Windows fra HD til HD. Men hvis man foretrækker, kan man lave en image på x antal CD, Ghost spanner automatisk, når
en CD er fuld, eller man kan lægge sit image på en DVD.
Men der er jo også f.eks. Acronis True image, eller Acronis MigrateEasy.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2005 - 08:49 #6
Kan kun anbefale Ghost, jeg har selv lige sat en større hd i, klonede den gamle, satte den nye til master, og så kørte det.
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 11:36 #7
Smider et svar
Avatar billede off-line Nybegynder
09. januar 2005 - 15:12 #8
Acronis er da udmærket, desuden har jeg været ude for, at Ghost ikke kunne finde
min 2 HD, men det kunne Acronis True image. Og værre endnu, jeg har oplevet, at
Ghost ikke ville vedkende sig sit eget image, og dermed installation.