Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
08. januar 2005 - 00:21 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

At forbinde computer og mobiltelefon

Jeg har en Nokia 6230 mobillos med digitalt kamera. Kan man sende billeder fra mobillos til computeren?

Er det noget med et kabel (hvilket?)

Eller kan man sende en e-mail til en computer med billedet som vedhæftet fil?

På forhånd tak
Avatar billede roz Nybegynder
08. januar 2005 - 00:44 #1
Mener du kan få et USB kabel til den model.

Men mener også der er infrarød indbygget i den? HVis det er tilfældet, er det bare om at skaffe noget software (vil tro det følger med mobilen?) og så ellers oprette forbindelsen med infrarød. Din computer skal selvfølgeligt have en IR port for at det kan lade sig gøre.

Og ja det kan godt lade sig gøre at sende billederne til din email. Du skal bare sende dem som en MMS (Hvis ikke din mobil er sat op til MMS, men understøtter det, kan du ringe til producenten og så kan de hjælpe dig med opsætningen).

Mvh.
Rune Jensen
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
08. januar 2005 - 02:47 #2
som roz siger er der usb og infarød, men du kan også anskaffe dig en bluetooth dongle, det er det samme princip som usb kablet, men hvor det bare er trådløst, prisen er godt det samme, donglen varierer fra 150 - 500, hvor kablet koster omkring 200 plus minus 50,-
Avatar billede werd Nybegynder
08. januar 2005 - 11:00 #3
infrarød virker ikke så godt med pc-suite da den ikke holder connectionen så godt. Mit råd er at du anskaffer dig en bluetoothdongle som chokobear siger. Så kan du overføre billeder og meget andet mellem telefon og pc. Jeg vil foreslå dig at bruge nokias pc-suite da det er nemt og gratis.

Hvis du vil sende mms'er hver gang du skal få et billede ind på computeren bliver det alt for hurtigt dyrt

En bluetooth dongle kan f.eks findes på www.edbpriser.dk
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
08. januar 2005 - 16:10 #4
Tak, alle tre !

Jeg fik fat i et USB-kabel, downloadede software hos Nokia, og ... BINGO - billederne kom fint ud.

Point til alle også roz, hvis du lægger et svar.. :-)
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
09. januar 2005 - 16:12 #5
Tak
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
09. januar 2005 - 19:09 #6
det var så lidt...